سلامت نیوز: رئیس مرکز تحقیقات سازمان پزشکی قانونی گفت: ۴۱.۳ درصد یعنی 264 مورد از مرگ‌های ناشی از حوادث کار پنج ماهه اول امسال بر اثر سقوط از بلندی بوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پزشکی قانونی، محمود خدادوست اظهار داشت: در پنج ماهه نخست سال گذشته 538 نفر به دلیل حوادث ناشی از کار و 196 نفر به علت سقوط از بلندی جان خود را از دست دادند.
 
وی افزود: مقایسه آمار 264 نفری مرگ به دلیل سقوط از بلندی در پنج ماهه نخست امسال با آمار 196 نفر در مدت زمان مشابه سال قبل، 34.7 درصد رشد را نشان می‌دهد.

این مسئول سازمان پزشکی قانونی در تشریح مهمترین دلایل مرگ‌های ناشی از حوادث کار اظهار داشت: بعد از سقوط از بلندی، برخورد جسم سخت، برق گرفتگی، سوختگی، چاه گرفتگی و سایر موارد، دلایل دیگری بودند که جان 375 نفر را گرفتند. برخورد با جسم سخت هم با 12.9 درصد رشد از 155 نفر در 5 ماه نخست سال گذشته به 175 نفر در همین بازه زمانی در سال جاری رسید.

رئیس مرکز تحقیقات سازمان پزشکی قانونی در خصوص جنسیت متوفیان ناشی از حوادث کار گفت: در آمار 639 نفر امسال، 633 نفر مرد و تنها 6 نفر زن دیده می شود که می توان نتیجه گرفت، مردها با 99.1 درصد از کل آمار، بیش تر از زنان در معرض خطرات ناشی از حوادث کار قرار دارند.

خدادوست با اشاره به افزایش معاینات حوادث ناشی از کار گفت: معاینات مرتبط با حوادث ناشی از کار نیز در پنج ماه نخست امسال 16.8 درصد رشد داشت، به طوری که از ۸ هزار و 753 مورد در در پنج ماه نخست سال گذشته به 10 هزار و 226 مورد در همین بازه زمانی در سال جاری رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha