یکشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۷
کد خبر: 34576

كارشناسان تغذیه در یك آزمایش جدید ماده‌ای را در آناناس شناسایی كرده‌اند كه در كنترل و متوقف ساختن روند پیشرفت سرطان نقش فوق‌العاده‌ای دارد.

سلامت نیوز: كارشناسان تغذیه در یك آزمایش جدید ماده‌ای را در آناناس شناسایی كرده‌اند كه در كنترل و متوقف ساختن روند پیشرفت سرطان نقش فوق‌العاده‌ای دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این ماده در واقع عملکرد پروتئینی را که در 30 درصد سرطان‌ها نقش دارد، متوقف کرده و قادر است سیستم ایمنى بدن را براى هدف قرار دادن و نابود ساختن سلول‌هاى سرطانى تحریک کند.

به گزارش سایت اینترنتی نچرال نیوز، این ماده یك آنزیم كلیدی در میوه آناناس است كه بروملاین نام دارد و می‌تواند به اندازه داروها در كاهش التهاب موثر باشد. این آنزیم تورم را كاهش می‌دهد و به درمان گلودرد، آرتریت و نقرس كمك می‌كند. آنزیم بروملاین هم‌چنین سرعت هضم پروتئین‌ها را افزایش می‌دهد.

این مطالعه تاثیر فوق‌العاده بروملاین را در پیشگیری و حتی درمان سرطان نشان داده است. این آنزیم از بروز سرطان جلوگیری كرده و همچنین تومورهای سرطانی را تحلیل می‌برد. این خاصیت آناناس به ویژه در مورد سرطان سینه، ریه، روده بزرگ، تخمدان و سرطان پوست به اثبات رسیده است. بعلاوه آناناس حاوی کربوهیدرات، پروتئین، چربی و آب است.

علاوه بر این‌ها، تاثیر آناناس در مورد افزایش کارایی سیستم ایمنی بدن از مدت‌ها پیش شناخته شده است و پزشکان همواره توصیه می‌کنند که بیماران پس از عمل‌های جراحی یا دچار شدن به بیماری‌های عفونی، آناناس مصرف کنند.

آناناس میوه نواحی گرمسیری است. اگرچه این میوه به صورت تازه ارزش غذایی بالایی دارد اما کنسرو آن نیز بسیار مفید است. کلسیم، فسفر، آهن، منیزیم، پتاسیم، سدیم و منگنز از دیگر املاح و مواد معدنی موجود در میوه آناناس هستند. آناناس منبع غنی از ویتامین ث بوده و حاوی ویتامینهای آ و ب1 و ب2 است. یک فنجان آناناس، 73 درصد منیزیم مورد نیاز بدن را تامین می‌کند.

به گفته متخصصان تغذیه در انستیتو مطالعات سم‌شناسی در هند، آب آناناس مانع از تجمع بیش از حد آب در بدن می شود، به حفظ تعادل آب بدن کمک می‌کند و برای افرادی که از یبوست رنج می‌برند مفید است. ویتامین ث موجود در آن، مقدار زیادی آنتی اکسیدان محلول در آب دارد و به این ترتیب می‌تواند با رادیکال‌های آزاد که به سلول‌های طبیعی حمله می‌کنند، مقابله کند.

بروملاین موجود در این میوه، تاثیر ضدالتهابی چشمگیری دارد و برای درمان بیماری‌هایی مانند سینوزیت حاد، گلودرد، نقرس و آرتروز موثر است. زخم‌های عادی و پس از عمل جراحی را نیز

سریع‌تر بهبود می‌بخشد. آنزیم‌های موجود در این میوه به طور موفقیت آمیزی برای درمان آرتریت روماتوئید مفید هستند و به مرمت بافت‌های آسیب دیده و زخم‌های ناشی از دیابت و عمل جراحی سرعت می‌بخشند.

آناناس مانع لخته شدن خون می‌شود و به از بین رفتن رسوب روی دیواره‌های سرخرگ‌ها کمک می‌کند، با ضعف حافظه و عوارض پس از آن مقابله می‌کند، در تشکیل استخوان‌های سالم موثر است و

ویتامین ث موجود در آن، خطر بروز بیماری‌های لثه را کاهش می‌دهد و با باکتری‌های مهاجم و سموم دیگری که باعث بیماری لثه می‌شوند، مبارزه می‌کند.

این میوه در عین حال در حفظ سلامتی چشم موثر است و مانع بیماری‌های چشمی مربوط به بالا رفتن سن می‌شود. فیبر موجود در آن نیز در کاهش وزن و حفظ وزن طبیعی نقش دارد. همچنین ویتامین ب 1 موجود در این میوه برای سلامتی قلبی عروقی و بهبود عملکرد سیستم اعصاب مفید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha