سلامت نیوز: مدیرعامل انجمن ترویج تغذیه با شیرمادر گفت: به منظور تامین سلامت مادران و ارتقاء تغذیه کودکان با شیرمادر از 8 تا 10 آبان ماه سال جاری دوره آموزشی سه روزه رایگان برای مادران باردار و همسرانشان در فرهنگسرای شفق برگزار می‌شود.

دکتر ناهید عزالدین زنجانی در گفت وگو با ایسنا، اظهار داشت: هدف از برگزاری این دوره، آشنایی مادران باردار با روش‌های مختلف زایمان، تغذیه و مراقبت‌های دوران بارداری و شیردهی، آشنایی با نقش شیرمادر در سلامت، رشد و بقاء کودکان، نحوه صحیح شیردهی و عوارض تغذیه مصنوعی و پیشگیری از مشکلات احتمالی شیردهی است.

وی ادامه داد: در برگزاری این دوره آموزشی، اداره سلامت کودکان، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین سازمان یونیسف نیز همکاری داشته و اساتید فوق تخصص نوزادان، متخصصین زنان و زایمان، کودکان و تغذیه، اطلاعات مورد نیاز را در اختیار مادران خواهند گذاشت.

دکتر عزالدین با اشاره به این که توانمندی و آگاهی بیشتر مادران باعث کاهش مشکلات و نگرانی‌های شایع دوران بارداری می‌شود، افزود: پدران نیز با آگاهی از تغییرات و مشکلات احتمالی و نگرانی‌های همسرانشان می‌توانند با حمایت و نقش مثبت خود تاثیر زیادی در افزایش اعتماد به نفس مادران داشته باشند بنابراین در این دوره‌ها از پدران نیز دعوت به عمل می‌آید تا در صورت تمایل و امکان با همسرانشان همراهی کنند.

مدیرعامل انجمن ترویج تغذیه با شیرمادر در پایان اظهار داشت: این کارگاه‌ها مجددا در تاریخ 28 تا 30 آبان ماه برای افرادی که در دوره اول به دلیل محدودیت مکان موفق به شرکت نشده‌اند در فرهنگسرای شفق برگزار خواهد شد.

گفتنی است، علاقه‌مندان جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با دفتر انجمن ترویج تغذیه با شیر مادر از طریق شماره تلفن‌های 70-88891169 از ساعت 8 صبح تا 3 بعدازظهر به جز روزهای پنج شنبه و ایام تعطیل تماس حاصل نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha