سلامت نیوز: ناصر قاسم زاد معتقد است جوانانی که دارای مشکلات عاطفی هستند، نمی‌توانند به‌طور نظام مند به کار ادامه داده و به دلیل هیجانات و فشار روانی، در محیط کار دچار مشکل می‌شوند.

ناصر قاسم زاد، دبیر انجمن حمایت از سلامت و بهداشت روان جامعه و استاد دانشگاه در خصوص عوامل عدم ثبات کاری جوانان به برنا، گفت: نبود فرصت های شغلی و عدم کارآمدی نظام آموزش عالی در کشور موجب می شود که با عدم وجود متخصصان کارآمد در رشته های مختلف مواجه شویم.

وی گفت: زمانیکه فرصت های شغلی مناسب توسط نهادهای مربوطه برای افراد محیا نشود، افراد بیشتر فرصت‌شان را باید صرف جست و جوی شغل کنند و در پی کاری باشند که توان آن شغل را داشته باشند. اما وقتیکه فرصت های شغلی درست نهادینه نشده باشد و افرادی که آموزش دوره های مربوطه شغلی را دیده اند، کارآمدی لازم را ندارند، باعث می شود که افراد به مشاغلی روی آورند که در مورد آن ها هیچ اطلاعاتی ندارند.

قاسم زاد، ادامه داد: با بحران شغلی که در جامعه وجود دارد، فرصت های مساوی و یکسانی برای افراد مشاهده نمی شود و بعضی از افراد بر اثر جوی که در جامعه وجود دارد و مورد طعنه و سرزنش دیگران قرار می گیرند، مجبورند تن به هر کاری بدهند و بعد از ورود به این شغل متوجه می شوند که این شغل از ابتدا با دنیای ذهنی آنها فرسنگ ها فاصله داشته است.

دبیر انجمن حمایت از سلامت و بهداشت روان با اشاره به اینکه دلنگرانی از نبود شغل باعث روی آوردن افراد به کارهایی می شود که به آنها هیچ علاقه ای ندارند، اضافه کرد: معمولا بعضی از افراد، علاقمندی و توان هایشان را درست نمی توانند، تشخیص دهند و همین باعث اختلال می شود.

وی تصریح کرد: گاهی اوقات افراد کمال طلب و زیاده خواه بوده و هر لحظه به دنبال کسب یک فرصت جدید هستند و هدف را به درستی نتوانسته اند، تعیین کنند. ما در این موارد شاهد هستیم که این افراد با عدم ثبات کاری روبرو می شوند، شغلی را انتخاب می کنند و دوباره از آن صرف نظر کرده و به شغلی دیگر روی می آورند.

این استاد دانشگاه همچنین افزود: در گروهی دیگر شاهد افرادی هستیم که دارای یک سری مشکلات شخصیتی و عاطفی هستند. این افراد نمی توانند به صورت نظام مند به کار خود ادامه دهند و به دلیل هیجانات و فشار روانی که دارند در محیط کار و روابط فردی دچار مشکل می شوند و به عبارتی مشکلات عصبی فرد به عنوان ناکارآمدی شغلی خود را نشان می دهد. همین امر باعث می شود عاطفه و انگیزه لازم را برای ادامه کار نداشته باشد و دائم شغلش را عوض کند.

وی در خاتمه نتیجه گیری کرد: بر اثر از این شاخه به آن شاخه پریدن کاری، معمولا افرادی مشاهده می شوند که به‌واسطه محیا نبودن فرصت های شغلی، تن به کارهایی دهند که در آن موفق عمل نکرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha