سلامت نیوز: معاون بودجه، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری گفت: به دلیل اهمیت بخش سلامت سهم سلامت از 3.2 درصد به 4.7 درصد از بودجه عمومی افزایش می‌یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس؛ رحیم ممبینی در دومین گردهمایی دست‌اندرکاران نظام سلامت اظهار داشت: عزم و همت ما این است که بودجه‌های سنواتی در برنامه پنجم توسعه تهیه شود که در بودجه ۹۰ که این کار را آغاز کردیم و در سال 91 بودجه های باقیمانده را تعمیم خواهیم داد.

وی افزود: آثار و احکام برنامه پنجم توسعه که مهمترین جهت‌گیری در فصل بهداشت و درمان سلامت است یکی نظام ارجاع، پزشکان تمام وقت، تجمیع منابع و بیمه سلامت است که با همین جهت‌گیری‌هاست که می‌توانیم به نقطه مطلوب برسیم.

وی در ارتباط با برنامه پنجم توسعه سلامت گفت: برای تحقق اهداف برنامه پنجم توسعه که شاید مهمترین رشد متوسط ۸ درصد اقتصادی است مسائل تحقق این امر قطعاً مسائل دیگری را نیز تا حدودی برطرف می‌کند.

ممبینی با انتقاد از رسانه‌ها اظهار داشت: رسانه‌ها آن چنان موضوع را مطرح می‌کنند که عملاً موانعی برای تحقق سرمایه‌گذاری در کشور ایجاد خواهد شد.

وی اضافه کرد: ما به دلیل اهمیت بخش سلامت برای چهار سال باقیمانده برنامه پنجم توسعه سهم سلامت را از 3.2 درصد به 4.7 درصد در بودجه عمومی افزایش دادیم و طبق بررسی‌های صورت گرفته برای سرمایه‌گذاری از منابع ملی حدود 7 هزار و 700 میلیارد تومان نیاز است که 5 هزار و 500 میلیاردتومان پیش‌بینی شده که دربودجه های سنواتی در نظر گرفته شود.

وی گفت: در حال حاضر سهم عمرانی سلامت آن چیز که به شکل ملی است و در پیوست‌های قانونی عنوان می‌شود 780 میلیارد تومان است که امیدواریم این سهم ارتقا پیدا کند و ما بتوانیم حرکت رو به جلو در بخش سلامت در ارتباط با زیر‌ساخت‌ها داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha