سلامت نیوز: جامعه شناس و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد گفت: مردان معتاد در زندگی مشترک توانایی‌های فیزیکی، جسمی و جنسی خود را به مرور از دست می‌دهند و زمینه برای طلاق فراهم می‌شود.

مریم یوسفی در گفت‌وگو با برنا با بیان اینکه درصد بالایی از علت طلاق ها مربوط به اعتیاد مردان است اظهار داشت: با توجه به افزایش اعتیاد جوانان به مواد محرک و شیمیایی بسیاری از زندگی های زوجین به این دلیل از هم گسسته می شود.

وی با تأکید بر اینکه مادر بیشتر آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد، بیکاری است تصریح کرد: همچنین با افزایش نرخ بیکاری در جامعه، فرد به دلیل فرار از مشکلات اقتصادی و اختلافاتی که با همسر خود دارد، به اعتیاد پناه می آورد.

یوسفی در این باره ادامه داد: علاوه بر مشکلات مالی افرادی نیز هستند که از رفاه کامل برخوردارند اما برای کسب لذت به مواد مخدر رو می آورند.

این جامعه شناس با بیان اینکه مشکل اصلی زوجین به دلیل عدم شناخت کافی در قبل از ازدواج است گفت: علاوه بر عدم شناخت کافی قبل از ازدواج، متأسفانه راهکارهایی برای پنهان کردن اعتیاد در آزمایش وجود دارد که زن را فریب می دهند.

وی با بیان اینکه زن پس از شروع زندگی مشترک متوجه وجود رفتارهای غیر متعادل در مرد می شود گفت: مردان معتاد در زندگی مشترک توانایی های فیزیکی، جسمی و جنسی خود را به مرور از دست می دهند و زن متوجه رفتارهای پرخاشگر و غیر متعادل او خواهند شد و این امر زمینه طلاق را در بین زوجین ایجاد می کند.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد با اشاره به دلایل گرایش جوانان به مواد مخدر صنعتی یادآور شد: ارزان بودن، فراوان بودن و مصرف آسان مواد مخدر صنعتی و همچنین نبود سرگرمی و پر هزینه بودن تفریحات و از همه مهم تر بیکاری، از دلایل اصلی اعتیاد است.

یوسفی با اشاره به برخی راهکارها برای جلوگیری از افزایش میزان اعتیاد و نرخ طلاق به دلیل اعتیاد همسر بیان کرد: با افزایش اشتغال و امکانات رفاهی و تفریحی برای جوانان کمتر فردی به اعتیاد رو خواهد آورد. مسوولان مربوطه نیز باید از ورود مواد مخدر صنعتی و شیمیایی جلوگیری کنند و در افزایش آگاهی جوانان و خانواده ها در این ارتباط نیر اقدامات بهتری صورت گیرد.

این جامعه شناس با بیان اینکه آمارها نشان می دهد بیشتر افراد معتاد از نظر روحی به مواد مخدر وابسته هستند خاطرنشان کرد: در این صورت ترک اعتیاد بسیار دشوار خواهد بود و باید به زن برای ادامه زندگی با فرد معتاد حق انتخاب داده شود.

وی ادامه داد: در ترک اعتیاد باید شرایط کاری و زندگی فرد نیز سامان پیدا کند و تغییر محیط داده شود و اگر قرار باشد همین حالت ها و رکودها در زندگی باشد به احتمال زیاد فرد به دوباره شروع به مصرف خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha