یکشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۵
کد خبر: 34598
سلامت نیوز: مرکز هماهنگی اطلاع رسانی آلودگی هوا اعلام کرد: روز (یکشنبه) هوای تهران در شرایط سالم است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، براساس اطلاعات رسیده از ایستگاههای سنجش آلودگی هوای شهر تهران از میزان غلظت کلیه آلاینده ها به غیر از آلاینده ذرات معلق کمتر از ده میکرون نسبت به روز گذشته در همین ساعت کاشته شده است. همچنین در میزان غلظت آلاینده دی اکسید نیترون تغییری ملاحظه نمی شود.

به این ترتیب میانگین غلظت تمام آلاینده ها به غیر از ایستگاههای ژئوفیزیک، شهرداری منطقه 4 و 10 و پردیسان به لحاظ آلاینده دی اکسید نیتروژن و ایستگاههای شهرداری منطقه 4 و اقدسیه به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در سایر ایستگاهها حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا هم اکنون در شرایط سالم است.

گزارش هواشناسی حاکی از آسمانی صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد است. به این ترتیب انتظار می رود شاخص کیفیت هوا در شرایط سالم باقی می ماند.

اثرات بهداشتی آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در مناطق ناسالم به این شرح است: افزایش احتمال علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری قلبی و ریوی، مرگ و میر زودرس در افراد مبتلا به بیماری های قلبی، ریوی و افراد مسن.

بنابراین توصیه می شود در مناطق ناسالم افراد مبتلا به بیماریهای قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیتهای طولانی مدت در فضای باز را کاهش دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha