سلامت نیوز: معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: اکثر تماس گیرندگان به خط ملی اعتیاد، جوانان هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، فرهاد اقطار، در حاشیه افتتاح مرکز در منطقه آزاد چابهار اظهار داشت:‌ استان سیستان و بلوچستان از مهمترین استان‌هایی است که باید در حوزه درمان و پیشگیری از اعتیاد، برنامه‌های کامل و مدونی را انجام دهد.

وی تصریح کرد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی باید به تمام بخش‌ها توجه ویژه‌ای کرد و تنها اعتیاد و درمان آن مدنظر نباشد بلکه باید برای برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی تمام دستگاه‌ها همکاری کنند.

اقطار به افتتاح مرکز DIC منطقه آزاد چابهار اشاره کرد و گفت: این مرکز با همکاری سازمان بهزیستی در این منطقه راه اندازی شده است که می‌تواند در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی موثر باشد.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: شرایط جغرافیایی استان سیستان و بلوچستان به گونه‌ای است که باید توجه بیشتری در حوزه آسیب‌های اجتماعی و به ویژه پیشگیری و درمان اعتیاد داشت و در همین زمینه نیز سازمان بهزیستی کشور برنامه‌های خوبی را برای این استان در نظر دارد.

وی بیان داشت: تغییراتی که در نوع مواد مصرفی معتادان به وجود آمده، مشکلات خانواده‌ها و جامعه را افزایش داده است؛ به طوری که مواد صنعتی به آسانی در اختیار جوانان قرار می‌گیرد و اثرات و مشکلات آن نیز به مراتب بیشتر از گذشته است.

اقطار اضافه کرد: مرکز DIC منطقه آزاد چابهار سومین مرکزی است که با همکاری سازمان بهزیستی و سفارت ژاپن افتتاح شده که این مراکز دارای ویژگی‌های خاصی است.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: بحث توانمندسازی و ایجاد اشتغال یکی دیگر از برنامه‌های سازمان بهزیستی برای معتادان بهبود یافته و خانواده‌های آنهاست که در همین خصوص معتادان بهبود یافته به صورت رایگان، مشاغلی را آموزش می‌بینند و در ادامه برای آنها ایجاد اشتغال می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اکثر تماس گیرندگان خط ملی اعتیاد، جوانان هستند، تأکید کرد: چنانچه منابع مالی و اعتبارات مناسبی تأمین شود، در استان سیستان و بلوچستان می‌توانیم اقدامات وسیع‌تری را در حوزه درمان و پیشگیری انجام دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha