دوشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۳
کد خبر: 34608

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان این‌که کاهش تولید و افزایش قیمت تخم‌مرغ را به مسئولان هشدار داده بودیم، گفت: با تداوم روند کنونی و بی‌توجهی دولت به افزایش هزینه‌های تولید موج کاهش تولید و گرانی‌ها به لبنیات هم خواهد رسید.

سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان این‌که کاهش تولید و افزایش قیمت تخم‌مرغ را به مسئولان هشدار داده بودیم، گفت: با تداوم روند کنونی و بی‌توجهی دولت به افزایش هزینه‌های تولید موج کاهش تولید و گرانی‌ها به لبنیات هم خواهد رسید. عیسی جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با بیان این‌که درباره افزایش یک باره قیمت تخم مرغ به مسئولان هشدار داده بودیم، گفت: با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و افزایش هزینه‌های تولید، کاهش تولید و افزایش برخی از مواد غذایی مانند شیر و تخم مرغ قابل پیش‌بینی بود.

نماینده مردم بهاروکبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی افزود: سه علت اصلی، افزایش بی‌سابقه قیمت تخم‌مرغ را به همراه داشته است که مهمترین آن افزایش هزینه تولید و کاهش تولید تخم مرغ در کشور است.

هدفمندی یارانه‌ها و واردات بی‌رویه، عامل کاهش تولید تخم‌مرغ

وی ادامه داد: با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها هزینه تولید برای بسیاری از مرغ داران بالا رفت که این کاهش چشمگیر تولید را در چند ماه گذشته به دنبال داشت و نتیجه آن افزایش بی‌سابقه قیمت تخم‌مرغ در بازار است.

جعفری با بیان این‌که واردات گسترده ماه‌های گذشته میل و رغبت تولید را از تولیدکنندگان گرفت، گفت: واردات بی‌رویه تخم‌مرغ در چند ماه گذشته و بی توجهی دولت به این موضوع رغبت تولید را در تولید کنندگان از بین برد و این عامل نیز کاهش تولید تخم مرغ و افزایش قیمت ان را به همراه داشته است.

 اگر مسئولان احساس مسئولیت می‌کردند، شاهد گرانی‌ها نبودیم

وی تصریح کرد: اگر وزارت صنعت، معدن و تجارت  و وزارت بازرگانی درباره این موضوع احساس مسئولیت می کردند و هشدارهای نمایندگان مجلس را جدی می‌گرفتند، قیمت تخم‌مرغ امروز به این حد نمی‌رسید.

 سودهایی که به جیب تولیدکنندگان نرفت

جعفری با بیان این‌که به علت ضعف در نظام نظارتی، افزایش قیمت تخم‌مرغ هیچ سودی را عاید تولیدکنندگان نمی‌کند، گفت: اگر چه شاهد افزایش قیمت تخم‌مرغ هستیم، ولی این افزایش قیمت هیچ سودی را نصیب تولیدکنندگان نکرده است و تنها واسطه‌ها و دلالان از این سود بهره بردند.

سخنگوی کمیسیون کشاروزی، آب و منابع طبیعی مجلس هشتم تأکید کرد: کاهش تولید و افزایش قیمت به‌طور حتم تنها مختص تخم‌مرغ نخواهد بود و متأسفانه با تداوم روند کنونی این موضوع درباره شیر و لبنیات نیز سرایت می کند./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha