دوشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۱
کد خبر: 34612
سلامت نیوز: لوزالمعده همانند قلب یکی از ارگان‌های بسیار حیاتی بدن است و این امر یکی از دلایل مرگبار بودن سرطان لوزالمعده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، سرطان لوزالمعده چهارمین سرطان مرگبار در جهان است.

بر اساس گزارش فیزورگ، مرگ «استیو جابز» مدیر عامل شرکت اپل و همچنین «رالف استینمن» یکی از برندگان جایزه نوبل پزشکی بر اثر این بیماری لزوم توجه بیشتر به این نوع سرطان کمتر شناخته شده را تایید می‌کند.

یکی از دلایل مرگبار بودن سرطان لوزالمعده این واقعیت است که لوزالمعده همانند قلب یک اندام حیاتی در بدن است.

هر فردی می‌تواند با بخشی از کبد یا روده بزرگ، و یا فقط با یک کلیه یا شش زندگی کند.
اما لوزالمعده ارگانی است که وظیفه تولید آنزیم‌های گوارشی، انسولین و سایر هورمون‌های مورد نیاز بدن برای تولید انرژی از غذا را بر عهده دارد، و هر گونه آسیب به آن منجر به بروز اختلالات بسیار جدی در سیستم فیزیکی فرد می‌شود.

سرطان لوزالمعده در آمریکا چهارمین سرطان کشنده به شمار می‌رود. در سال جاری میلادی 44 هزار و 303 نفر در این کشور به این نوع بیماری مبتلا شدند که پیش‌بینی می‌شود از این تعداد 37 هزار و 660 نفر جان خود را از دست ‌دهند.

تعدادی از علایم احتمالی این بیماری عبارتند از خستگی، درد در ناحیه پشت، شکم‌درد، کاهش وزن، از بین رفتن اشتها، یرقان و حالت تهوع.
در تعدادی از موارد پیوند کبد می‌تواند سرطان لوزالمعده را درمان کند، اما گاهی اوقات مانند مورد «استیو جابز» در عرض یک یا 2 سال علایم این بیماری دوباره ظاهر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha