سلامت نیوز: عضو مرکز تحقیقات علوم رفتاری و روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: 10درصد از کودکان سنین پیش دبستانی و دبستانی به بیش فعالی مبتلا هستند .

به گزارش سلامت نیوز، دکتر ابراهیم عبدالهیان با اشاره به این که بیشترین مراجعات به کلینیک روانپزشکی کودکان، ناشی از ابتلاء به بیش فعالی است، اظهار داشت: عدم تمرکز بر روی مسائل درسی و نوشتن تکالیف، سخت بودن گوش کردن به مدت طولانی و نشستن سرکلاس، تنوع طلبی و پرجنب و جوشی از علائم بیش فعالی به شمار می رود.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که کودکان بیش فعال با این‌ كه هوش خوبی دارند، ممكن است پیشرفت درسی خوبی نداشته‌ باشند، افزود: كودكان بیش فعال نمی‌توانند روی یك هدف خاص متمركز شوند، بدون این كه به آینده رفتارشان فكر كنند دست به عمل می‌زنند و بسیار پر تحرك‌تر از بچه‌های معمولی‌اند، خیلی زود از كاری خسته می‌شوند و در نوشتن و رنگ كردن نقاشی‌ها مشكل دارند، اغلب اشتباهات زیادی می‌كنند كه ناشی از بی‌توجهی و كم دقتی آن‌هاست.

فوق تخصص روان پزشكی كودكان و نوجوانان میزان ابتلاء پسران را به این بیماری 3 تا 4 برابر دختران اعلام کرد و خاطر نشان کرد: در این بیماری شیوه درمان مبتنی بر درمان دارویی برای افزایش توجه و تمركز كودكان در كنار استفاده از روش‌های روان شناختی و آموزش والدین است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر اهمیت نحوه برخورد و رفتار والدین با این كودكان تاكید كرد و گفت: با توجه والدین و مراجعه به هنگام به کلینیک های روانپزشکی می توان از آسیب ها و مشکلات اجتماعی از جمله سوء مصرف مواد غیر قانونی، پرخاشگری و لجبازی در دوران بزرگسالی کودک پیشگیری کرد.

وی افزود:  اساس كار داروها افزایش انتقال دهنده عصبی به نام دوپامین است كه در بخش‌های قدامی مغز موجب افزایش تمركز و حواس می‌شود.

گفتنی است: بر اساس آمارهای جهانی میزان ابتلاء به پیش فعالی در کودکان 5 تا 16 درصد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha