سلامت نیوز: دبیرکمیته محیط زیست شورای شهر تهران از نمایندگان مجلس درخواست کرد هر چه زودتر قانون پنج ساله شدن معاینه فنی را اصلاح کنند زیرا در صورت بی‌توجهی نمایندگان مجلس آنها نیز نیز در تشدید آلودگی هوای تهران مقصرند.

معصومه ابتکار در گفتگو با مهر با اشاره به رد دو فوریت اصلاح قانون معاینه فنی گفت: خوشبختانه یک فوریت اصلاح این قانون رای آورده است و از نمایندگان درخواست می کنم با سرعت بیشتری این قانون را اصلاح کنند.

وی با بیان اینکه در تمام دنیا معاینه فنی یکساله است گفت: نمایندگان مجلس بر اساس اطلاعات کارشناسانه و مشاوره افراد باتجربه و دلسوز در قانون معاینه فنی بازنگری کنند.

ابتکار با اشاره به این که قانون دو ساله بودن معاینه فنی برای خودروهای صفر و یکساله بودن برگه معاینه فنی برای سایر خودروها که در گذشته اجرا می شد متناسب با خودروهای تولید داخل نبود گفت: تجربه نشان داده است که خودروهای داخلی چند ماه بعد از تولید دچار مشکلات فنی می شوند و بنابراین حداقل همانند سایر کشورهای مدت زمان برگه معاینه فنی را رعایت کنیم.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: نباید به راحتی از کنار مسائل محیط زیست عبور کرد و باید منافع عموم شهروندان را در نظر گرفت.

ابتکار با تاکید بر این که روند تشدید آلوگی هوای پایتخت آغاز شده است گفت: اگر نهادهای مختلف مسئولیتهای خود را در رابطه با کاهش الودگی هوا جدی نگیرند با مشکلات جدی تری در خصوص آلودگی هوای کلان شهرهای ایران مواجه می شویم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha