سلامت نیوز: معاون بودجه، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری گفت: یكی از مشكلات عمده در بحث پزشك خانواده، بیمه  ها هستند كه این مشكل در بودجه سال 91 بررسی خواهد شد و در آینده ای نزدیك رفع خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز، رحیم ممبینی در دومین گردهمایی بزرگ دست اندركاران نظام سلامت با محوریت جهاد اقتصادی با اشاره به افزایش سهم سلامت كشور از بودجه عمومی، اظهار داشت: به دلیل اهمیت بخش سلامت سهم سلامت از 2/3 درصد به 7/4 درصد از بودجه عمومی افزایش می‌یابد.

وی افزود: آثار و احكام برنامه پنجم توسعه كه مهمترین جهت‌گیری در فصل بهداشت و درمان سلامت است و شامل نظام ارجاع، پزشكان تمام وقت، تجمیع منابع و بیمه سلامت می شود، با همین جهت‌گیری‌ها اتفاق می افتد كه می‌توانیم با آن به نقطه مطلوب برسیم.

معاون بودجه، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست ‌جمهوری در ارتباط با برنامه پنجم توسعه سلامت یادآور شد: برای تحقق اهداف برنامه پنجم توسعه كه شاید مهمترین رشد متوسط ۸ درصد اقتصادی است مسائل تحقق این امر قطعاً مسائل دیگری را نیز تا حدودی برطرف می‌كند.

ممبینی ادامه داد: ما به دلیل اهمیت بخش سلامت برای چهار سال باقیمانده برنامه پنجم توسعه سهم سلامت را از 2/3 درصد به 7/4 درصد در بودجه عمومی افزایش دادیم و طبق بررسی‌های صورت گرفته برای سرمایه‌گذاری از منابع ملی حدود 7 هزار و 700 میلیارد تومان نیاز است كه 5 هزار و 500 میلیاردتومان پیش‌بینی شده كه دربودجه های سنواتی در نظر گرفته شود.

وی تاكید كرد: در حال حاضر سهم عمرانی سلامت آن چیز كه به شكل ملی است و در پیوست‌های قانونی عنوان می‌شود 780 میلیارد تومان است كه امیدواریم این سهم ارتقا پیدا كند و ما بتوانیم حركت رو به جلو در بخش سلامت در ارتباط با زیر‌ساخت‌ها داشته باشیم.

معاون بودجه، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست ‌جمهوری در ادامه سخنان خود با اشاره به این كه مشكل بیمه ها در نظام ارجاع و پزشك خانواده به زودی رفع خواهد شد، گفت: یكی از مشكلات عمده در بحث پزشك خانواده، بیمه  ها هستند كه این مشكل در بودجه سال 91 بررسی خواهد شد و در آینده ای نزدیك رفع خواهد شد.

وی در خصوص قانون ارتقای بهره وری ابراز داشت: در ارتباط با قانون ارتقا بهره وری وضعیت خوبی نداریم، 3/1 درصد رشد اقتصادی باید از طریق ارتقا بهره وری صورت گیرد تا بتوانیم از منابع و سرمایه های موجود حداكثر استفاده را ببریم.

ممبینی خاطرنشان ساخت: طبق گزارش هایی كه دریافت می كنیم بودجه ای كه برای حوزه سلامت در نظر گرفته شده است كم بوده و در نظر داریم كه این مشكل را در بوجه سال 91 رفع كنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha