سلامت نیوز: وزیر بهداشت 75 درصد بیمارستان‌های پایتخت را فرسوده عنوان كرد و گفت: در دوره سوم سفرهای استانی طرح جایگزین حدود 12 بیمارستان در تهران مصوب شد كه لازم است ردیف‌های اعتباری و مجوزهای لازم برای این موضوع در نظر گرفته شود.

دكتر مرضیه وحید دستجردی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: حدود 75 درصد بیمارستان‌های تهران فرسوده است. این رقم در مورد كل كشور شاید اكنون كمتر باشد؛ چرا كه در كل كشور ساخت و ساز خوبی در زمینه بیمارستانی صورت گرفته است به طوری كه اكنون حدود 68 هزار تخت بیمارستانی در حال ساخت، طراحی و مطالعه قرار دارند و اغلب این تخت‌های بیمارستانی در شهرستان‌ها قرار دارند.

وی با اشاره به مصوبات دور سوم سفرهای استانی در تهران درباره طرح‌های جایگزین بیمارستان‌های فرسوده، ادامه داد: در دور سوم سفرهای استانی حركت خوبی در این زمینه آغاز شد و تعدادی از بیمارستان‌ها به عنوان بیمارستان‌های جایگزین در نظر گرفته شدند. امیدواریم اعتبار برای این بیمارستان‌های جایگزین در نظر گرفته شود و هر چه زودتر ساخت این بیمارستان‌ها آغاز شود.

دستجردی افزود: از آنجا كه تهران بر روی گسل‌های متعدد قرار دارد و ممكن است میزان وقوع حوادث و بلایا در تهران زیاد باشد، ساخت و ساز تعداد بیشتری از بیمارستان‌ها به منظور جایگزین بیمارستان‌های فرسوده در پایتخت لازم است.

وی با اشاره به قدمت بیمارستان‌های فرسوده در پایتخت ادامه داد: در حال حاضر بیمارستان 96 ساله، 75 و 80 ساله در تهران زیاد است كه باید برای ساخت و ساز آن فكر شود. آنچه كه در وزارت بهداشت رصد كردیم حاكی از آن است كه برای بازسازی تمام بیمارستان‌های فرسوده 6 هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است كه مبلغ زیادی است و پرداخت به یكباره آن قابل انجام نیست مگر آنكه به تدریج و به صورت پلكانی انجام شود.

وزیر بهداشت با بیان این كه قضیه ساخت وساز بیمارستانی در تهران خوب و پررنگ دیده نشده بود و از این پس به این موضوع بیشتر پرداخته می‌شود، گفت: در دوره سوم سفرهای استانی طرح جایگزین حدود 12 بیمارستان در تهران از جله بیمارستان شهدا و امام (ره) مصوب شد و لازم است ردیف‌های اعتباری و مجوزهای لازم برای این موضوع در نظر گرفته شود.

دستجردی درباره هزینه ساخت بیمارستان‌های جایگزین گفت: برای یك بیمارستان 200 تختخوابی حدود 15 تا 20 میلیارد تومان اعتبار نیاز است اما اگر این ساخت و ساز در طول زمان انجام و تورم و تعدیل شامل آن شود، هزینه ساخت یك بیمارستان از 20 میلیارد تومان هم بیشتر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha