دوشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۷
کد خبر: 34627

وقتی پا درون حوضچه ها قرار می‌گیرد ماهی‌ها حمله می‌کنند و پوستهای مرده را می‌خورند ضمن این که آنزیم دیاتانول ترشح می‌کنند که باعث نرمی و لطافت پوست می‌شود. این آنزیم ماده اصلی کرم‌های زیبایی است.حمله ماهی ها باعث رفع ترک پا، اگزما، خشکی و التهابات پوستی می‌شود.

سلامت نیوز: بار اول ماهی تقلبی وارد کردیم که چون کارایی درمانی نداشت مجبور شدیم آن‌ها را در رودخانه رها کنیم اما کم کم به نژاد اصلی دست پیدا کردیم.

به گزارش برنا، هر چند که تکنولوژی نوین هر روز روش درمانی جدیدی را به دنیای پزشکی معرفی می‌کند اما همیشه استفاده از طبیعت در درمان بیماری‌ها طرفداران خاص خودش را دارد.

دکتر ماهی یا استفاده از نوعی ماهی در درمان بیماری‌های پوستی از درمان‌های پرطرفداری که هر چند پیش از این در کشورهای آسیای شرقی مورد استفاده قرار می‌گرفت اما این روزها در ایران هم طرفداران خودش را پیدا کرده و البته خواص گوناگونی هم دارد. از لایه برداری و پاکسازی بدن گرفته تا کاهش استرس و درمان بیماریهای پوستی.

علی علائی جوان بیست و چهارساله است که به قول خودش به پیشنهاد یکی از دوستانش چند وقتی است که کار واردات و راه اندازی حوضچه های دکتر ماهی را شروع کرده است.

گرافیک خوانده است و درباره واردات ماهی می‌گوید: بار اول ماهی تقلبی وارد کردیم که چون کارایی درمانی نداشت مجبور شدیم آن‌ها را در رودخانه رها کنیم اما کم کم به نژاد اصلی دست پیدا کردیم.

از مشکلات واردات که می‌پرسی می‌گوید: واردات ماهی‌های آکواریومی در دست چند فرد خاص است و ما تنها می‌توانیم در کشورهای آسیای شرقی خرید کنیم تا این افراد برای ما ماهی را وارد کنند و این مساله باعث می‌شود که گاهی ماهی‌ها دیر به دست ما برسد.

علائی با اشاره به این که معرفی این شیوه درمانی در نمایشگاه محصولات آرایشی و بهداشتی با استقبال مخاطبین مواجه شده می‌گوید: بعد از آن واردات را به طور جدی دنبال کردیم و تا کنون چندین حوضچه نصب شده است.

وی با تاکید بر این که اصلیت این ماهی عراقی است می گوید:با این حال کشور مالزی برای اولین بار با اصلاح نژاد این ماهی از آن برای درمان استفاده کرد و به دنبال این هستیم تا پرورش این ماهی را در ایران شروع کنیم. اما چون اول راه هستیم این کار به زمان بیشتری نیاز دارد.

در مورد نصب حوضچه‌های ماهی توضیح می‌دهد: ماهی ها بعد از ورود یک ماه قرنطینه می‌شوند تا اگر مشکلی دارند مشخص شود. در حال حاضر هم حوضچه‌ها تنها برای درمان بیماری‌های پا مورداستفاده قرار می‌گیرد. به طوری که فرد با نشستن روی صندلی پای خود را داخل اکواریوم قرار می دهد. در حال حاضر حوضچه ای برای تمام بدن وجود ندارد، هر چند که قرار است به زودی این حوضچه‌ها نصب شود.

وقتی پا درون حوضچه ها قرار می‌گیرد ماهی‌ها حمله می‌کنند و پوستهای مرده را می‌خورند ضمن این که آنزیم دیاتانول ترشح می‌کنند که باعث نرمی و لطافت پوست می‌شود. این آنزیم ماده اصلی کرم‌های زیبایی است.حمله ماهی ها باعث رفع ترک پا، اگزما، خشکی و التهابات پوستی می‌شود.

علائی درباره هزینه نصب حوضچه‌ها ادامه می‌دهد: بین یک میلیون 500 تا یک میلیون و 600هزار تومان هزینه دارد که این تفاوت برای ثابت و متحرک بودن حوضچه ها است.

وی با تاکید به این که این ماهی‌ها حساس نیستند و مراقب خاصی نیاز ندارد ادامه می‌دهد: اگر خوب از آن‌ها نگهداری شود تا دو سال کارایی خود را دارند اما بعد از آن چون بزرگ می‌شوند، تنبل شده و کارایی خود را از دست می‌دهند.

این جوان فعال در آخر ضمن تاکید بر این که استفاده از این حوضچه ها برای همه امکان‌پذیر است می‌گوید: این حوضچه ها حتی از استخر و جکوزی آلودگی کمتری دارند چرا که اگر فرد بیماری خاصی داشته باشد قبل از هر چیز ماهی ها از بین می‌روند و نابود می‌شوند.

هر چند که این روش درمانی تازه به جرگه خدمات درمانی و زیبایی در ایران پیوسته اما به نظر می‌رسد که این روش نوپا هنوز راه زیادی تا پیدا کردن جایی در میان روش‌های درمانی دارد.با این حال تصور حمله ماهی ها شاید برای خیلی ها خوشایند نباشد!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha