سلامت نیوز: یک آزمایش معمولی که سطح اکسیژن خون را اندازه‌گیری می‌کند، می‌تواند برای غربالگری نوزادان تازه متولد شده‌ای که احتمالا مشکلات قلبی دارند به کار رود.

به گزارش سلامت نیوز  به نقل از ایسنا،  این آزمایش سریع و ساده، یک حسگر پوستی کوچک است که بر روی دست یا پا قرار می‌گیرد و میزان اکسیژن خون را اندازه‌گیری می‌کند.

پژوهشگران دانشگاه بیرمنگام انگلستان متوجه شدند که این آزمایش ارزان قیمت می‌تواند در ساعات اولیه عمر نوزاد به منظور تشخیص میزان کم اکسیژن در رگ‌های خونی که نشان دهنده نقص قلبی مادرزادی و بدون علامت است، به کار رود. در تعداد کمی از كودكان بیماری قلبی در دوران بارداری با استفاده از اسکن فراصوت تشخیص داده می‌شود‌ اما در بسیاری دیگر این مشکل تا زمان انجام آزمایشات فیزیکی رایج غیرقابل تشخیص باقی می‌ماند.

این مطالعه که بر روی 25 هزار و 55 نوزاد تازه متولد شده انجام شد و در نشریه لنست به چاپ رسید، نشان داد که این روش نسبت به آزمایشات رایج در تشخیص مشکلات قلبی كودكان با موفقیت بیشتری همراه است.

این آزمایش می‌تواند به پزشکان خصوصا در مناطق دوردست و کشورهای با درآمد پایین کمک کند تا مشکلات قلبی را در کودکان به سرعت تشخیص داده و درمان کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha