دوشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۶
کد خبر: 34640

گیاه سدر تقویت‌کننده موی سر بوده و برای رشد موها بسیار مفید است همچنین خاصیت ضد قارچی قوی دارد.

سلامت نیوز: گیاه سدر تقویت‌کننده موی سر بوده و برای رشد موها بسیار مفید است همچنین خاصیت ضد قارچی قوی دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس سدر، یکی از گیاهان دارویی است که دارای طبع سرد و خشک بوده و مسهل صفرا محسوب می‌شود.

***فواید گیاه سدر

از جمله مکانیسم‌های گیاه سدر می‌توان به خاصیت خنک‌کنندگی، مسکن، قابض، تقویت‌کننده، تب‌بر، صفرابر، ضدانگل، ضدالتهاب، ضدتومر پوستی و ضداورام اشاره کرد.

**خواص پوستی گیاه سدر

گیاه سدر ضدالتهاب، خنک کننده پوست، تقویت‌کننده پوست، تقویت‌کننده و حالت‌دهنده مو است؛ این گیاه همچنین از ریزش موی سر جلوگیری می‌کند، ضدشوره سر بوده و برای رفع ورم، درمان خارش و اگزما مفید است همچنین برای ترمیم زخم‌ها، ضدعفونی‌کردن چرک‌های پوستی، باز کنندگی رخسار مؤثر بوده و ضد ضایعات آبله است.

*میوه درخت سدر رطوبت بدن را از بین می‌برد

میوه درخت سدر را کُنار می‌نامند که بیشتر شبیه آلوزرد است. سدر گیاهی است خشک‌کننده رطوبت داخلی بدن و پوست که مصرف خارجی آن ضدخارش و اگزماست.

میوه کُنار به دلیل داشتن تانن در خونریزی‌های مختلف از جمله خونریزی‌های زنانگی اهمیت دارد. میوه کُنار از نظر گوارشی هم قابض و هم ملین است.

سدر گیاهی قابض است و از نظر دفع صفرا یک ریزش‌دهنده مناسب صفرای بدن است. سدر خاصیت تصفیه‌کنندگی خون و پاکسازی اخلاط مختلف خصوصاً صفرا را از بدن دارد.

فراز مجاب،  استاد دارو سازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار می‌کند: سدر از خانواده عناب است و ارتفاع درخت سدر به 10 متر می‌رسد که درختی خاردار همراه با ساقه سفیدرنگ است. عمر این گیاه زیاد است و در استان‌های جنوبی کشور به خصوص جزایر خلیج فارس، بیشتر رشد می‌کند.

وی می‌گوید: سدر گیاهی مقوی است و در قرآن مجید نیز درباره این گیاه سفارشات فراوانی شده است همچنین مسیحی‌ها معتقدند که تاجی که بر سر حضرت عیسی قرار داشت، از برگ درخت سدر بوده است.

مجاب می‌افزاید: ترکیبات شیمیایی سدر صابونی است و از سدر برای شست و شوی بدن یا سر استفاده می‌‌شود؛ این گیاه خاصیت کف‌کنندگی دارد، ضدقارچ قوی است و در درمان بیماری‌های قارچی مفید است همچنین باعث تقویت و افزایش رشد مو می‌شود و میوه درخت سدر نیز برای درمان سرفه و برونشیت مفید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha