سلامت نیوز: مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی منابع و بودجه وزارت بهداشت اظهارداشت: با عملیاتی شدن حسابداری تعهدی در این وزارتخانه درآمد بخش درمان در سه سال گذشته دو برابر شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، مهندس مسعود ابوالحلاج با اعلام این خبر در کارگروه مدیریت منابع مالی حوزه نظام سلامت کشور در دومین گردهمایی بزرگ دست‌اندرکاران نظام سلامت گفت: تبدیل حسابداری سنتی و نقدی به حسابداری تعهدی که برای نخستین بار در کشور در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عملیاتی شده است فواید بسیاری به همراه داشته که یکی از آنها 2 برابر شدن درآمد بخش درمان این وزارتخانه طی سه سال گذشته بوده است.

وی افزود: این درآمد که در سه سال گذشته بین 1200 تا 1500 میلیارد تومان بود هم‌اکنون به سه هزار میلیارد تومان رسیده است در حالی که تعرفه‌های پزشکی در طول این سه سال 10 درصد بیشتر رشد نداشته است.

ابوالحلاج گفت: این سیستم مالی جدید در سه محور مالیات، حقوق تجارت و گزارشگری مالی استوار است که در وزارت بهداشت فقط تصحیح گزارشگری مالی مورد توجه بوده و در این سیستم استانداردها، رویه‌ها و دستورالعمل‌های مالی یکسان شده‌اند.

وی در ادامه اظهار داشت: یکی از مزایای این سیستم این است که هم اکنون در دور افتاده‌ترین نقطه برای یک عملیات مالی همان سندی نوشته می‌شود که در پایتخت نوشته می‌شود و این اقدام باعث همگن شدن کارها و دستیبابی یکسان مالی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha