سلامت نیوز: دبیر شورای پزشكی از راه‌دور دانشگاه علوم پزشكی شیراز گفت: سیستم پزشكی از راه دور (تله مدیسین) برای ارایه خدمات تخصصی و فوق تخصصی پزشكی به مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشكی شیراز راه‌اندازی شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا فارس، مهدی شرف‌خواه، افزود: به علت تعداد محدود پزشكان متخصص و فوق‌تخصص در استان و نیاز مردم مناطق دور دست به دریافت این قبیل خدمات، سیستم پزشكی از راه‌دور آغاز به كار كرد.

وی ادامه داد: پزشكان عمومی، در این مرحله از راه‌اندازی سیستم پزشكی از راه دور، می‌توانند تحت وب و به كمك اینترنت یا اینترانت، اطلاعات پزشكی و مشخصات بیمار را به متخصص یا فوق تخصص مربوطه ارایه دهند و با ارتباط صوتی و تصویری برای تجویز دارو و توصیه‌های لازم از نظراتشان مطلع شوند.

دبیرشورای پزشكی از راه‌دور دانشگاه علوم پزشكی شیراز اظهار كرد: هم‌چنین پزشك متخصص، دراین سیستم می‌تواند اطلاعات بیمار از جمله نتایج آزمایش، عكس‌های رادیولوژی و نوار قلب را با كیفیت مناسب مشاهده و نظر خود را به پزشك معالج حاضر در منطقه سكونت بیمار اعلام ‌كند.

شرف‌خواه خاطرنشان كرد: با راه‌اندازی این سیستم بیمار برای دریافت نظر تشخیصی - درمانی متخصص و یا فوق تخصص نیازی به تردد بین محل زندگی خود و مركز شهرستان ندارد و علاوه بر كاهش هزینه سفر، عدالت در دسترسی به خدمات بهداشتی - درمانی برای عموم حتی ساكنان مناطق دورافتاده نیز فراهم می‌شود.

وی افزود: هم‌اكنون این شیوه طبابت به كمك سیستم پزشكی از راه‌دور در بیمارستان‌های مادر و كودك (غدیر)، شهید رجایی (تروما)، امیر‌المومنین گراش و ایرانیان دبی در حال اجرا است كه در آینده‌ای نزدیك در دیگر مراكز تابعه دانشگاه در سطح استان اجرا می‌شود.

دبیر شورای پزشكی از راه‌دور دانشگاه علوم پزشكی شیراز اظهار امیدواری كرد تا با فعال شدن سیستم پزشكی از راه‌دور در خانه‌های بهداشت و دورترین نقاط كشور مردم بتوانند بدون نیاز به مراجعه به مراكز استان‌ها از خدمات تشخیصی - درمانی تخصصی و فوق تخصصی بهره‌مند شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha