دوشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۳
کد خبر: 34647
سلامت نیوز: یک کارشناس تغذیه گفت: نخوردن صبحانه دانش آموزان را کسل و چاق می کند و مصرف میان‌وعده نیز برای رشد ذهنی و جسمی کودکان بسیار مهم است.

مهدیه علیزاده، در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: اگر کودکان شب‌ها زود بخوابند، صبح سرحال بیدار می‌شوند و به دلیل اینکه غذایشان به خوبی هضم شده و در هنگام صبح قند خون آنها افت پیدا کرده است، اشتهای آنها به مصرف صبحانه قبل از رفتن به مدرسه افزایش پیدا می‌کند.

وی گفت: تحقیقات نشان داده است دانش‌آموزانی که صبحانه مصرف نمی‌کنند، احتمال چاق شدن آنها بیشتر از کودکانی است که صبحانه مصرف می‌کنند.

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه مصرف صبحانه می‌تواند یکی از مهم‌ترین وعده‌های غذایی برای دانش‌آموزان باشد، افزود: دانش‌آموزانی که صبحانه مصرف نمی‌کنند، در کلاس خواب‌آلود و کسل هستند و از توانایی ذهنی کمتری برخوردارند.

علیزاده اضافه کرد: میان‌وعده دانش‌آموزان می‌تواند نان و پنیر به همراه گوجه و خیار یا یک عدد میوه یا یک مشت آجیل باشد. مصرف میان‌وعده برای دانش آموزان از اهمیت زیادی برخوردار است همچنین مصرف میان وعده در رشد ذهنی و جسمی کودکان تأثیرگذار است.

وی ادامه داد: مادران می‌توانند خرما را به همراه کنجد و ارده مخلوط کرده و به عنوان میان‌وعده به دانش‌آموز بدهند البته امروزه مشغله مادران موجب می‌شود که آنها از تهیه غذاهای سالم برای کودکانشان امتناع کرده و به مصرف غذاهای آماده رو بیاورند که جنبه‌های روانی مصرف غذاهای آماده بسیار اهمیت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha