سلامت نیوز: حمام قاجاری پشت باغ بافت تاریخی یزد بعد از 9 سال از زمانی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسید محل تجمع معتادان شده و در معرض تخریب کامل قرار گرفته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، حمام پشت باغ متعلق به دوره قاجاریه است که در تاریخ هفتم مهرماه سال 81 با شماره ثبت ۶۵۵۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

مشاهدات خبرنگار مهر حاکی از آن است که بخشهایی از این بنای تاریخی که از چند سال پیش با نام گرمابه فقیه خراسانی شناخته شده به طور کامل تخریب شده است. این درحالی است که می توان این مجموعه را مانند حمام های تاریخی دیگر، تغییر کاربری داد و از آن به عنوان سفره خانه سنتی و یا مرکز گردشگری استفاده کرد.

اهالی محله برزگر درباره وجود این حمام مخروبه که درست در میانه بافت تاریخی یزد قرار گرفته است با ابراز نارضایتی به خبرنگار مهر گفتند: پس از اعتراض به وضعیت این حمام تاریخی از طرف سازمان میراث فرهنگی و شهرداری یزد نمایندگانی برای بازدید فرستاده شدند ولی نماینده شهرداری گفت که این حمام در فهرست میراث فرهنگی ثبت شده است پس باید اداره میراث فرهنگی آن را ساماندهی کند. همین نظر را هم نماینده میراث فرهنگی داشت و گفت که رسیدگی به وضعیت این بناها و جمع آوری معتادانی که در این مکان جمع می شوند به عهده شهرداری است.

گویا مسئولان سازمان میراث فرهنگی تنها این ساختمان را به دلیل معماری زیبای آن ثبت کردند ولی دیگر مسئولیتی برای ساماندهی آن نمی پذیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha