سلامت نیوز: سید علی ریاض گفت: بیش از 100 تن دارو و تجهیزات پزشکی برای حج تمتع امسال به عربستان سعودی ارسال شده است تا مورد استفاده زائران قرار گیرد.

سید علی ریاض در گفت‌وگو با برنا ضمن بیان این مطلب افزود: امسال 365 قلم دارو به وزن 100 تن برای استفاده زائران ایرانی در موسم حج به عربستان سعودی ارسال شد كه تعداد اقلام دارویی موسم حج امسال نسبت به سال گذشته تفاوت چندانی ندارد اما از لحاظ وزن افزایش قابل توجهی داشته است.

وی در پاسخ به این سوال كه امكان ارسال مجدد دارو در صورت نیاز وجود دارد یا خیر خاطر نشان كرد:‌ تجربه نشان داده است كه ارسال این مقدار دارو به طور قطع برای عملیات تمتع كافی خواهد بود و بسیاری از این داروها برای عمره نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت و هیچ كمبود دارویی رخ نخواهد داد.  

رییس مركز پزشكی حج وزیارت در ادامه به بیشترین مصرف نوع دارو در موسم حج اشاره کرد و گفت: داروهای آرام بخش، آنتی بیوتیک ها، شل کننده های عضلانی و داروهای سرماخوردگی و ضد سرفه به ترتیب بیشترین مصرف را در موسم حج دارد.

ریاض با اشاره به راه اندازی بخش دیالیز برای نخستین بار در بیمارستان های ایران واقع در مكه و مدینه تصریح كرد:‌ با خریداری 4 دستگاه دیالیز مشكل بیماران دیالیزی مرتفع خواهد شد این در حالی است امسال علاوه بر دستگاه های دیالیز ، یك دستگاه دندانپزشكی صحرایی  برای استفاده در صحرای منا و عرفات و 34 تخت جدید بیمارستانی و یك دستگاه سونوگرافی نیز علی رغم تجهیزات مستقر در بیمارستان های ایران در مكه و مدینه خریداری ارسال شده است.
 
وی در ادامه اظهار داشت:‌امسال 600 پزشك در كاروان ها مستقر هستند و 340 نفر كادر درمانی در دو بیمارستان یكی در مكه و دیگری در مدینه است مستقر می شون.
 
رییس مركز پزشكی حج وزیارت در ادامه از عدم احراز استطاعت 1 هزار و 330 زائر خبر داد و گفت:كار ما از زمان ثبت نام زائران آغاز می شود و پزشكان این مركز باید استطاعت این زائران را احراز كنند و امسال از 97 هزار زائر 1هزار و 330 نفر رد استطاعت شدند كه استطاعتشان برای تشرف احراز نشد.
 
وی افزود: از این تعداد زائر 27 هزار نفر بالای 60 سال سن، 7 هزار نفر زائران بالای 80 سال هستند و 17 نفر بالای 100 سال هستند كه از این تعداد 2 هزار و 700 نفر همراه دارند به این شكل كه با حضور همراه تاییدیه برای تشرف به خانه خدا دریافت كرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha