سلامت نیوز: عضو ناظر در ستاد کشوری کنترل و مبارزه با دخانیات در مجلس، مصرف مواد مخدر را زمینه‌ساز بروز برخی خشونت‌ها در جامعه عنوان کرد و گفت: معتادان به دلیل تحمیل محرومیت‌هایی که گاهی به دلیل مصرف نکردن مواد مخدر است، دچار تکان‌های عصبی می‌شوند و همین امر بروز خشونت را در آنها تسریع می‌کند. اکبر رنجبرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه کسانی که به مصرف مواد مخدر روی می‌آورند از حالت عادی خود خارج می‌شوند، اظهار کرد: پژوهش‌ها نشان می‌دهد که معمولا این‌گونه افراد زود تصمیم می‌گیرند و از لحاظ روحی روانی از تعادل خارج می‌شوند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اختلال‌های روانی این دسته از افراد، افزود:  آنها زود تصمیم می‌گیرند و واکنش سریعی نسبت به مسائل اطراف خود نشان می‌دهند و همین امر ممکن است در آنها تسریع در خشونت ایجاد کند.

رییس فراکسیون مبارزه با دخانیات در مجلس، تصریح کرد: افراد معتاد به دلیل تحمیل محرومیت‌هایی که گاهی به دلیل مصرف نکردن مواد مخدر است، دچار تکان‌های عصبی می‌شوند و مجموعه اینها فرد را به سمتی را می‌برد که بحث خشونت و ایجاد خطر و ریسک را به وجود می‌آورد.

به گفته نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در خانواده‌هایی که پدر و یا مادر فرزندش را بدون هیچ دلیل خاصی مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد و به علت مصرف نکردن و یا دیر مصرف کردن مواد مخدر است که موجب چنین واکنش‌های خشونت‌آمیزی می‌شود و گاها منجر به مرگ نیز شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha