بسیاری از والدین نمی‌دانند كه در برابر بدخلقی كودك‌شان چه عكس‌العملی باید نشان دهند. بچه‌ها معمولا با جیغ زدن، گریه كردن، بی‌قراری و ناآرامی، بد‌خلقی خود را نشان می‌دهند. توجه به برخی نكات تربیتی می‌تواند راهنمای خوبی برای والدینی باشد كه كودك‌شان از این تیپ هستند.

سلامت نیوز: بسیاری از والدین نمی‌دانند كه در برابر بدخلقی كودك‌شان چه عكس‌العملی باید نشان دهند. بچه‌ها معمولا با جیغ زدن، گریه كردن، بی‌قراری و ناآرامی، بد‌خلقی خود را نشان می‌دهند. توجه به برخی نكات تربیتی می‌تواند راهنمای خوبی برای والدینی باشد كه كودك‌شان از این تیپ هستند.

1- بچه‌ها را نباید تنبیه به ویژه تنبیه بدنی كرد. بلكه باید با ریشه‌یابی و پیدا كردن علت اصلی این بدخلقی برای حل مشكل سعی كرد.

2- هنگامی كه كودك‌تان بدخلقی می‌كند باید او را از آن محیط دور و فكرش را به موضوع دیگری مشغول كنید.

3- در زمان بدخلقی اسباب‌بازی‌هایش را در اختیارش بگذارید تا با آنها سرگرم شود.

4- هیچ‌گاه در میان جمع او را دعوا یا سرزنش نكنید .

5- اگر كودك‌تان با جیغ و داد، خواسته‌هایش را تقاضا می‌كند به او اهمیت ندهید. در غیر این صورت او یاد می‌گیرد كه همیشه خواسته‌های خود را هرچند نابجا از این طریق بیان كند.

6- در هنگام بدخلقی كودك، خودتان را از جلو چشمش دور نگه دارید؛ زیرا بچه‌ها بیشتر اوقات خودشان را لوس می‌كنند و با این نوع رفتار می‌خواهند جلب‌توجه كنند. مطمئن باشید این حالت برای كودك شما مقطعی و كوتاه است.

7- كمی آب یا آبمیوه خنك به او بدهید و سعی كنید در برابر عصبانیت او خونسرد و بی‌تفاوت باشید.

8- در هنگام عصبانیت، آیینه‌ای را جلو صورتش نگه دارید، احتمالا كودك‌تان از قیافه عصبانی خودش خنده‌اش می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha