سلامت نیوز: معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود یک هزار کمپ ترک اعتیاد غیر مجاز در کشور وجود دارد گفت:جمع آوری کمپهای غیر مجاز وظیفه ستاد مبارزه با مواد مخدر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، فرهاد اقطار در نشست خبری با خبرنگاران افزود: براساس برنامه ریزیهای ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان بهزیستی و همچنین ‌در صورت تأمین اعتبار،تعداد مراکز درمانی و کمپهای مجاز تا پایان سال افزایش پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 250 کمپ مجاز در کشور فعال است ، گفت: این در حالی است که یک هزار کمپ‌های غیرمجاز نیز در کشور وجود دارد که وظیفه جمع آوری آنها ستاد مبارزه با مواد مخدر است.

به گفته وی در هر یک از این مراکز حدود 50 الی 60 معتاد درمان می‌شوند و کمپ‌های مجاز موظف هستند تمام پروتکل‌های درمانی و اساسنامه‌های سازمان بهزیستی را جهت درمان معتادان به طور کامل رعایت کنند.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: براساس قانون تمام کمپ‌ها موظف به دریافت مجوز از سازمان بهزیستی هستند.
اقطاربا اشاره به اینکه بهزیستی در حال گسترش کمپ‌های مجاز ویژه زنان است،گفت: براساس قوانین مجوز راه اندازی کمپهای ترک اعتیاد به افرادی که صلاحیت داشته باشند و در این خصوص بهزیستی هیچ محدودیتی ندارد و در مدت یک ماه به متقاضیان مجوز می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha