سلامت نیوز: یك فیزیوتراپ گفت: پوشیدن كفش‌های غیراستاندارد باعث درد پاشنه پا می‌شود.

ذبیح ا.. برجسته در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: درد پاشنه پا به علت خار پاشنه پا در برآمدگی انتهایی استخوانی پاشنه پا ایجاد می‌شود كه این درد در سن 20 سالگی به بالا به علت اینكه این خار در سنین كم وجود ندارد، شایع‌تر است.

وی افزود: خار پاشنه به علت پوشیدن كفش‌های غیراستاندارد و یا راه رفتن با پای برهنه روی سطح سخت بروز می‌كند چرا كه فشار زیادی به ناحیه پاشنه پا وارد شده و سبب التهاب بافت‌های نرم پاشنه پا و سپس نواحی غضروفی اطراف استخوان پاشنه می‌شود.

وی خاطرنشان كرد: برای پیشگیری و كاهش درد بهتر است از پدهای پاشنه در داخل كفش و یا كفش‌های استاندارد دارای قوس طولی و عرضی پا استفاده شود. همچنین هنگام راه رفتن روی سطح سخت نظیر موكت و غیره بهتر است از دمپایی استفاده شود.

وی گفت: درد كف پا به علت التهاب ماهیچه‌های پا و تاندون‌های ناحیه كف پا است كه علت آن هم استفاده از كفش‌های غیر استاندارد و آسیب‌های وارده به ناحیه مچ و كف پا است كه این آسیب‌ها ناشی از پیچ خوردگی‌های ناحیه مچ پا به داخل یا خارج می‌باشد كه در خانم‌ها این عارضه بیشتر به علت پوشیدن كفش‌های پاشنه بلند ایجاد می‌شود.

وی افزود: برای پیشگیری و درمان این عارضه نیز بهتر است از كفش‌های طبی كه پا داخن آن كاملا احساس راحتی داشته باشد استفاده شود. همچنین در صورت ادامه درد به كمك درمان‌های فیزیوتراپی می‌توان این عارضه را درمان كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha