سلامت نیوز: دومین كنگره بین المللی كاشت حلزون شنوایی و علوم وابسته با حضور 50 میهمان خارجی از سراسر دنیا 20 تا 22 مهر ماه در هتل اسپیناس تهران برپا می شود.
دكتر احمد دانشی،‌دبیر علمی این كنگره با اعلام خبر فوق گفت: هدف از برپایی  این كنگره كه از سوی مراكز تحقیقاتی گوش و حلق و بینی دانشگاه های علوم پزشكی كشور بر پا می شود، ارتقای سطح علمی مربوط به كاشت حلزون شنوایی و تبادل علمی میان پزشكان متخصص داخل و خارج كشور است.

وی ادامه داد: كاشت حلزون شنوایی برای افراد ناشنوایی به كار می رود كه به دلایل مادرزادی ناشنوا هستند یا بر اثر عواملی مانند ضربه، ‌ابتلا به عفونت و مننژیت شنوایی خود را از دست داده، قادر به استفاده از سمعك نیستند.

دكتر دانشی با اشاره به اینكه كاشت حلزون سبب جلوگیری از برزو معلولیت شده، امكان بازگشت افراد را  به جامعه فراهم می آورد، تصریح كرد: عمل كاشت حلزون شنوایی از هزینه های اقتصادی، اجتماعی و عاطفی كه گریبانگیر یك ناشنوا خواهد بود،‌ جلوگیری  می كند.

وی گفت : در تكنولوژی جدیدی كه قرار است در دومین كنگره بین المللی كاشت حلزون شنوایی و علوم وابسته ارایه شود،‌كاشت دو طرفه حلزون شنوایی ارایه می شود . زیرا  عمل كاشت حلزون شنوایی در ایران تا كنون در یك گوش فرد ناشنوا انجام می شده است.

دبیر علمی دومین كنگره بین المللی كاشت حلزون شنوایی و علوم وابسته افزود: تا كنون بیش از سه هزار عمل كاشت حلزون شنوایی در كشور انجام شده است كه ارایه دستاوردهای مربوط به این اعمال جراحی در این كنگره از دیگر اهداف بر پایی آن به شمار می رود.

گفتنی است در این كنگره، میهمانی از كشور های امریكا، كانادا، انگلستان، ایتالیا، ‌آلمان، فرانسه، بلژیك، ‌هلند، ‌اتریش، ‌اسپانیا، نروژ،‌یونان، لهستان، جمهوری چك‌، استرالیا، تركیه، اسلوونی، مصر، ‌امارات متحده عربی،‌ عربستان، عراق،  اردن و بحرین حضور دارند.

مراسم افتتاحیه دومین كنگره بین المللی كاشت حلزون شنوایی و علوم وابسته با سخنرانی دكتر حسنی معاون وزیر بهداشت و رییس هیات امنای ارزی و دكتر محمد فرهادی، وزیر پیشین بهداشت و رییس كنونی مركز تحقیقات گوش و حلق و بینی و سر و گردن دانشگاه علوم پزشكی تهران  و رییس مركز كاشت حلزون شنوایی برگزار می شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha