سلامت نیوز: سازمان جهانی بهداشت در گزارش جدیدی اعلام كرد: از ابتدای سال 2011 میلادی تاكنون، موارد گسترده‌ای از شیوع بیماری سرخك در مناطق اروپایی، آفریقایی و نیز مناطقی از آمریكا كه با اروپا و آفریقا در ارتباط هستند، گزارش شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در واكنش به این روند، اغلب این كشورها فعالیتهای نظارتی خود را تشدید كرده‌اند و برخی نیز برای مقابله با این مشكل تازه، برنامه‌های مصون سازی و واكسیناسیون را تقویت كرده‌اند.

بنا برگزارش سایت این سازمان، 40 كشور از 53 كشور اروپایی عضو سازمان جهانی بهداشت در این دوره زمانی، 26 هزار و 25 مورد ابتلا به سرخك را در این منطقه تایید كرده‌اند. بیشترین آمار مبتلایان نیز مربوط به كشور فرانسه بوده است. بعلاوه تاكنون 11 نفر در اروپا بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند كه 6 قربانی از فرانسه و 5 قربانی دیگر از كشورهای آلمان، قرقیزستان، رومانی، مقدونیه و انگلیس بوده‌اند.

در آفریقا نیز كنگو بیشترین شمار مبتلایان به سرخك را در این دوره را داشته كه تعداد آنها به 103 هزار مورد رسیده و پس از آن مواردی از شیوع بیماری در نیجریه، زامبیا و اتیوپی گزارش شده است.

در قاره آمریكا نیز كه آخرین مورد اپیدمی سرخك در سال 2002 گزارش شده بود، در سال جاری میلادی مواردی از شیوع این بیماری دوباره مشاهده شده است. در این منطقه، كانادا بیشترین آمار مبتلایان را داشته و همچنین ایالات متحده، اكوادور، برزیل، كلمبیا، مكزیك و شیلی مواردی از شیوع سرخك را تجربه كرده‌اند.

سرخك یك بیماری به شدت عفونی و مسری است كه موجب بروز ناراحتی‌های جدی و حتی مرگ بیمار می‌شود اما با واكسیناسیون صحیح تا حد زیادی قابل پیشگیری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha