سلامت نیوز: رسانه‌های محلی ژاپن اعلام كردند: در پی وقوع زلزله قدرتمند اخیر و بحران هسته‌ای فوكوشیما، مواردی از بروز مشكلات و اختلالات غده تیروئید در تعدادی از كودكان و نوجوانان این كشور تشخیص داده شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بر اساس یك مطالعه جدید، از 130 كودكی كه به همراه والدین خود پس از بحران هسته‌ای اخیر از منطقه فوكوشیما نقل مكان كرده‌اند، 10 كودك به بی‌نظمی‌های هورمونی و مشكلات دیگر در غده تیروئید، مبتلا شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری كیودو، این مطالعه از سوی موسسه خیریه‌ای انجام گرفته كه برای كمك به قربانیان حادثه هسته‌ای چرنوبیل در سال 1986 میلادی تعیین شده بودند. این گروه از كارشناسان با همكاری متخصصانی از بیمارستان دانشگاه «شنیشو» از خون و ادرار كودكان زیر 16 سال تا نوزادان یك ماهه نمونه‌برداری كردند.

نتایج بررسی‌ها نشان داد: از هر 130 كودك، 10 نفر به اختلالات هورمونی تیروئید مبتلا هستند و از این 10 كودك نیز یك نفر به كاهش غیرعادی سطح هورمون تیروئید، هفت نفر به افزایش غیرعادی سطح هورمون تیروئید و دو كودك نیز به مشكل افزایش غلظت پروتئین «تیروگلوبولین» در خون دچار هستند كه این موارد احتمالا ناشی از آسیب دیدگی غده تیروئید هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha