مصرف شلغم به لحاظ دارا بودن كلسیم و پتاسیم سبب استحکام لثه ها، دندان‌ها و استخوان‌ها می‌شود.

سلامت نیوز: یک کارشناس تغذیه گفت: مصرف شلغم به لحاظ دارا بودن كلسیم و پتاسیم سبب استحکام لثه ها، دندان‌ها و استخوان‌ها می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز، یوسف نقیایی ضمن بیان این مطلب، افزود: شلغم در گروه سبزیجات جای می‌گیرد و همانند سبزیجات می تواند تامین کننده بعضی از ویتامین‌ها و فیبر خوراکی باشد.

وی در خصوص ترکیبات شلغم اظهار کرد: در یكصد گرم شلغم حدود 5 گرم کربوهیدرات، 40 میلی گرم کلسیم ، 126 میلی گرم پتاسیم، 30 میلی گرم ویتامین«ث»،113 میکرو گرم فولات و 1 گرم فیبرخوراکی موجود است.

این کارشناس تغذیه با بیان این كه شلغم فواید بسیاری دارد، خاطر نشان کرد: از فواید آن استحکام دادن به استخوان‌هاست هر چند مقدار کلسیم زیادی ندارد ولی همان مقدار کم تاثیر مثبتی را بر استخوان ها دارد و مهمتر از آن وجود پتاسیم نسبتا خوب موجود در آنست که برای کارکرد لثه و قلب مفید است.

وی افزود: ویتامین c موجود در شلغم نقش بسیار خوبی از جمله محکم شدن لثه‌ها و دندان، پیشگیری از عفونت‌های لثه، افزایش مقاومت سیستم ایمنی بدن دارد و همچنین با داشتن فولات از بروز کم‌خونی ناشی از کمبود فولیک در بدن می‌تواند پیشگیری کند.

این کارشناس تغذیه در پایان در خصوص دیگر فواید شلغم گفت: این ماده غذائی به دلیل داشتن ماده گلوکوسینولیت‌ها از خواص ضد سرطانی به خصوص پیشگیری از سرطان روده بزرگ، یبوست، افزایش اشتها، نرم کردن سینوس‌ها، بهبود سرفه، دفع سنگ‌های کلیوی و حل کردن اسید اوریک برخوردار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha