سلامت نیوز: مدیر گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر لزوم توجه به سلامت روان کودکان تاکید کرد .

به گزارش سلامت نیوز،دکتر فاطمه محرری با اشاره به این که دوران کودکی از مهمترین دوران زندگی برای دستیابی به شکوفایی و پایه ریزی برای تامین سلامت در دوره های بعدی زندگی در ابعاد جسمانی، روانی، روحی و شخصیتی به شمار می رود، اظهار داشت: توجه به سلامت روان کودکان به ویژه تا سنین شش سالگی می تواند زمینه ساز ساختن آینده ای بهتر و نسلی موفق تر باشد.

رئیس مرکز آموزشی روانپزشکی ابن سینا و حجازی رعایت و آموزش صحیح فرزند پروری، توجه به اصول صحیح تربیتی و پرورشی، توجه به مشکلات رفتاری کودکان، دقت و توجه به مسائل و مشکلات محیط خانواده را از اصول مهم برای داشتن کودکی سالم دانست و خاطر نشان کرد: مهم ترین عامل ایجاد بهداشت روانی كودكان والدین هستند. آنان باید از مراحل رشد كودك خود آگاهی پیدا كنند تا بیش از حد یا كمتر از حد لازم از او انتظار نداشته باشند.

وی گفت: افت تحصیلی، ناراحتی و پریشانی، لجبازی، تحریک پذیری، عصبانیت، مشکلات در تکلم از جمله مواردی است که باید والدین به آن توجه داشته باشند و برای درمان و پیشگیری از مشکل کودک به کلینیک های روانپزشکی مراجعه کنند.

مدیر گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به این که اختلالات روانی برخلاف اختلالات جسمی از طرف كودكان قابل بیان نیست، اظهار داشت: باور عمومی در خصوص مراجعه به روانپزشکان باید اصلاح شود و مراجعه به مراکز درمانی روانپزشکی به خانواده و کودک برای شناسایی مشکلات و اتخاذ تدابیر مناسب برای درمان کمک می کند./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha