سلامت نیوز: رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران با تاکید بر افزایش قیمت خدمات و کالاها بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در کشور، تصریح کرد: بررسیها نشان می دهد این افزایش هزینه در بخش سلامت بین 20 تا 40 درصد بوده است.

دکتر سیدشهاب الدین صدر در ارتباط با تاثیر اجرای قانون هدفمندی یارانه ها بر هزینه های بخش سلامت در کشور، به مهر گفت: روشن است که به دلیل افزایش قیمت خدماتی مثل آب، برق، گاز و...، قیمت تمام شده خدمات نیز افزایش می یابد و کسی نمی تواند منکر این واقعیت باشد.

وی با اشاره به نقل قولهایی که در ارتباط با افزایش هزینه های سلامت از سوی افراد مختلف عنوان می شود، افزود: آنچه را کارشناسان حوزه سلامت اعلام می کنند رقمی بین 20 تا 40 درصد افزایش هزینه در این بخش است.

صدر با تاکید بر اینکه هدفمندی یارانه ها روی هزینه های سلامت موثر است، تصریح کرد: اما نکته ای که وجود دارد این است که دولت باید به چه نحوی این هزینه ها را مدیریت کند تا نگرانی از بابت افزایش هزینه های مردم در بخش سلامت به وجود نیاید.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران ادامه داد: دولت می بایست کاری کند که این بار سنگین هزینه های سلامت به مردم تحمیل نشود.

وی در پاسخ به این سئوال که بعد از گذشت 9 ماه از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها دولت چه تدبیری اندیشیده است، افرود: ما منتظریم دولت گزارشهای خودش را در ارتباط با اجرای هدفمندی یارانه ها ارائه دهد تا ببینیم علت این اختلالات چیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha