دوشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۴
کد خبر: 34698
سلامت نیوز: وی با بیان اینکه خیلی از روستاها در دوردست هستند و تامین آب شرب آن از طریق سیستم شبکه با مشکل همراه است، افزود: جمعیتی هایی که تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب کشور هستند از وضعیت مطلوبی برخوردارند.

پانا نوشت: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از استاندارد نبودن آب شرب 3منطقه در تهران خبر داد و گفت: تنها 120 هزار نفر از جمعیت شهر تهران از آب شربی استفاده می کنند که با مشکل مواجه است.

حسینعلی شهریاری ، در خصوص وضعیت آب شرب در تهران و کشور، اظهار کرد: وضعیت آب شرب تهران به نسبت سال گذشته بهتر شده است اما در برخی از مناطق هنوز ایده آل نیست.

وی با بیان اینکه عنوان کردن این مناطق نگرانی ایجاد خواهد کرد، گفت: مناطقی که آب شرب آن مشکلاتی دارند در شهرک ولی عصر، خیابان ابوذر یافت آباد و فاز یک اکباتان است و تنها 120 هزار نفر از جمعیت شهر تهران از آب شربی استفاده می کنند که با مشکل مواجه است.

هشتم آبان ماه؛ واگذاری تامین آب شرب تمامی مناطق تهران به سازمان آب و فاضلاب

شهریاری ادامه داد: متاسفانه این مشکلات در شهرک هایی وجود دارد که آب آشامیدنی را خودشان تهیه می کنند و هنوز به شرکت آب و فاضلاب کشور تحویل نداده اند در همین راستا سال گذشته وزارت بهداشت شکایتی از این موضوع به دادگاه فرستاد و قرار است هشتم آبان ماه امسال مدیریت تامین آب شرب این مناطق نیز به سازمان آب و فاضلاب واگذار شود.

آب شرب تهران مشکل میکروبی ندارد

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه خوشبختانه آب شرب تهران مشکل میکروبی ندارد و نیترات موجود در آن نیز در حد استاندارد وزارت بهداشت جهانی است، تصریح کرد:در راستای بهبود وضعیت آب شرب اقداماتی در بصورت کلان صورت گرفته شده است.

شهریاری درباره وضعیت آب شرب کشور نیز اظهار کرد: در مجموع 99 درصد از آب شرب کشور کیفیت بالایی دارد اما این کیفیت در روستاها 92 درصد است.

سد ماملو از تیرماه آینده آب شرب تهران را تامین می کند

وی با بیان اینکه خیلی از روستاها در دوردست هستند و تامین آب شرب آن از طریق سیستم شبکه با مشکل همراه است، افزود: جمعیتی هایی که تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب کشور هستند از وضعیت مطلوبی برخوردارند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان با بیان اینکه قرار است برای تامین آب شرب برخی از مناطق تهران که با مشکل همراه است از سد ماملو استفاده شود، گفت: این طرح تیرماه سال آینده در صورت تامین منابع مالی قابل استفاده است.

کمیسیون بهداشت مجلس در راستای بررسی وضعیت آّب شرب و آبیاری زمین های کشاورزی با فاضلاب از مسئولان وزارت بهداشت و نیرو دعوت کرده تا با حضور در جلسه این کمیسیون از آخرین وضعیت آب شرب اطلاع رسانی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha