سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۲
کد خبر: 34699
سلامت نیوز: برخی از فروشگاه‌های اینترنتی سی دی‌های آموزشی یوگا و ماساژ صورت را با قیمتی حدود 6500تومان به فروش می‌رسانند .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، این روزها تبلیغات آموزش انواع یوگا در دنیای مجازی اینترنت به چشم می‌خورد و مشتری خاص خودش را دارد اما برخی از این تبلیغات گاهی با ادعاهای عجیب و غریب همراه هستند؛مثلا با استفاده از یوگای صورت  از انواع جراحی‌های صورت و چین و چروک بی‌نیاز می شوید، آنهم تنها با تماشای یک سی دی.

این مساله که واقعا یوگای صورت در رفع چین و چروک موثر است با خیر سوالی است که پاسخ دقیقی برای آن موجود نیست، اما بیشتر موسسات و آموزشگاه ها مدعی‌اند که آموختن این فن می‌تواند تا حد زیادی به این مشکل برای همیشه خاتمه بدهد.

محمدیان استاد انواع یوگا درباره یوگای صورت به برنا می‌گوید: آموزش این تکنیک‌ها تا صد در صد می‌تواند چین و چروک صورت را ترمیم کند.

وی با اشاره به این که روش‌های درمانی مصنوعی مثل اعمال جراحی درمان موقتی است ادامه می‌دهد: انجام هر روزه حرکات یوگا می تواند چین و چروک صورت را رفع و از ایجاد مجدد آن جلوگیری کند.

با این حال برخی از فروشگاه‌های اینترنتی، سی دی‌های آموزشی یوگا و ماساژ صورت را با قیمتی حدود 6500تومان به فروش می‌رسانند و ادعا می‌کنند که فرد تنها با دیدن این سی‌دی همه تکنیک‌های مربوط به یوگا را فرا می‌گیرد؛ این درحالی است که بیشتر افرادی که یوگ کار می کنند معتقدند که تنها دیدن و خواندن تکنیک‌های یوگا کافی نیست و فرد در نهایت به گذراندن دوره نزد استاد متخصص نیاز دارد.

دوره‌های آموزش یوگا به صورت ماهیانه بین 30 تا 50 هزار تومان هزینه دارد که بابت چهار جلسه در ماه دریافت می‌شود.

البته برخی از موسسات برای این که مشتری بیشتری داشته باشند آموزش از طریق کتاب و سی دی را تایید و تاکید می‌کنند که فرد حتما باید برای رفع اشکال به استاد مراجعه کند.

شاید گفته یکی از استادان در این زمینه به واقعیت بیشتر نزدیک باشد که می‌گوید: اگر کتاب و سی دی می‌توانست جای استاد را بگیرد، مدرسه و دانشگاه به وجود نمی‌آمد!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha