سلامت نیوز: رئیس مركز مدیریت بیماری‌ها با توجه به شروع فصل سرما، به گروههای پرخطر توصیه كرد خود را در برابر بیماری آنفلوآنزا واكسینه كنند.

دكتر محمدمهدی گویا ضمن بیان این مطلب تأكید كرد: بیماران قلبی و ریوی، مبتلایان به بیماری سرطان، دیابتی‌ها، خانم‌های باردار، بچه‌های كوچك و افرادی كه دارای نارسایی كلیوی هستند، باید واكسن آنفلوآنزا را دریافت كنند.

دكتر گویا با بیان این كه گروه‌های پرخطر در برابر بیماری آنفلوآنزا در معرض خطر بیشتری قرار دارند، گفت:توصیه می‌كنم این افراد حتماً واكسن آنفلوآنزا را در ابتدای فصل پاییز تزریق كنند.

رئیس مركز مدیریت بیماری‌ها به تفاوت بیماری آنفلوآنزا و سرماخوردگی معمولی پرداخت و گفت: آنفلوآنزا ناشی از ابتلاء انسان به ویروس آنفلوآنزا است و بیماری كه ایجاد می‌كند از سرماخوردگی شدیدتر است و مدت بیماری طولانی‌تر است.  

وی گفت: ویژگی هر دو بیماری سرماخوردگی و آنفلوآنزا این است كه اگراین افراد، نكات بهداشتی را رعایت كنند و استراحت كنند و درمان‌های تجویز شده پزشك را انجام دهند، بهبود می‌یابند.

دكتر گویا در ادامه درخصوص كافی بودن واكسن آنفلوآنزا خاطرنشان كرد: واكسن آنفلوآنزا به اندازه كافی موجود است و در دسترس قرار دارد.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت نیز از طریق دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور برای بعضی از گروه‌های پرخطر كه در اولویت قرار دارند، این واكسن را تامین و توزیع كرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha