سلامت نیوز: یک متخصص گوش ، حلق و بینی گفت: سینوزیت یکی از بیماریهای شایع آب وهوای سرد وخشک است.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر سید رضا چراغ زاده گفت: سینوزیت، التهاب و عفونت سینوس های اطراف بینی است که معمولا" به دنبال سرماخوردگی ها و عفونت های حاد تنفسی راه های هوایی و آلرژی ها بوجود می آید.

وی افزود: سینوزیت، هر دو گروه سنی کودکان و بزرگسالان رادرگیر می کند. هر وقت که یک سرماخوردگی طولانی می شود و ترشحات بینی و حلق غلیظ تر و چرکی می شود باید به فکر سینوزیت باشیم .

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، علائم سینوزیت حاد را گرفتگی های بینی، ترشحات چرکی بینی در پشت حلق، گاهی سرفه های طولانی و گاهی سردرد و در کودکان به شکل بیقراری، گرفتگی بینی و بوی بد دهان دانست و اظهار داشت: درصورت بروز علائم فوق بهتر است برای کنترل و درمان بیماری به پزشک متخصص مراجعه شود.

وی با بیان این که پوشیدن لباس های مناسب و گرم برای پیشگیری از این بیماری لازم است، توصیه کرد: در صورت وقوع عفونت های حاد تنفسی مثل سرماخوردگی باید به پزشک مراجعه نمود و در زمان سرماخوردگی و عفونت توصیه می شود ازدست دادن و روبوسی خودداری و بعد از استحمام، موها کاملا"خشک و سپس از منزل خارج شده و در صورت بروز سینوزیت، درمان مناسب را انجام داده تا سینوزیت کهنه و مزمن نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha