یکی از شایعترین بیماری‌های اعصاب و روان، افسردگی و اضطراب است، به طوری که می توان گفت میزان ابتلا به اختلالات افسردگی و اضطراب در زنان، دو برابر مردان است.

سلامت نیوز: یکی از شایعترین بیماری‌های اعصاب و روان، افسردگی و اضطراب است، به طوری که می توان گفت میزان ابتلا به اختلالات افسردگی و اضطراب در زنان، دو برابر مردان است.

حسین ابراهیمی مقدم روانشناس در گفت‌‌وگو با برنا اظهار داشت:یکی از شایعترین بیماری‌های اعصاب و روان، افسردگی و اضطراب است، به طوری که می توان گفت میزان ابتلا به اختلالات افسردگی  و اضطراب در زنان، دو برابر مردان است.

ابراهیمی بااشاره به این مطلب که میزان افسردگی در خانم ها بیشتر از آقایان است، افزود: این بیماری در گروه‌های مختلف متفاوت است، این در حالی است بررسی‌ها نشان دهنده آن است که بیماری افسردگی و اضطراب در بین جوانان در حال افزایش است.

این روانشناس درمورد عوامل موثر بر بروز این بیماری را مسائل زیست شناختی مانند عوامل ژنتیکی،مسائل هرمونی، اثرات  زایمان، استفاده از قرص های ضد بارداری و موقعیت های اجتماعی می توان اشاره کرد.

به گفته ابراهیمی در فرد افسرده، انرژی، نیرو و علاقه از دست می‌رود و گاه شخص احساس می‌کند امید به آینده را از دست داده است.

یادآور می‌شود بررسی ها نشان می‌دهد که مطالعه عوارض افسردگی در مادران شاغل در مقایسه با مادران خانه‌دار کمتر است. در واقع کار کردن و شاغل بودن سلامت روانی و رفاه و آسایش آنان را بهبود می‌بخشد.

دشواری در تمرکز، احساس تنهایی، احساس ناراحتی، بدخوابی و احساس عدم خوشبختی برخی از عوارض افسردگی هستند که غالبا در سنین بالای چهل سال آشکار می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha