سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۰
کد خبر: 34715
سلامت نیوز: انجمن ترویج تغذیه با شیر مادر اعلام كرد: به دلیل تأمین 3/1 درصد انرژی و مواد غذایی مورد نیاز بدن كودك تغذیه با شیر مادر یك ضرورت است.

به گزارش سلامت نیوز، درمان و آموزش پزشكی،‌ شیر مادر منبع مهم دریافت پروتئین، چربی، كلسیم و ویتامین ها برای كودك است و به دلیل این كه كودك در این سن، بسیار پر تحرك و فعال است و با دست زدن به همه جا و همه چیز خود را به سهولت در معرض آلودگی ها و در نتیجه بیماری ها قرار می دهد،‌مواد ایمنی بخش موجود در شیر مادر نقش حفاظتی بسیار مهمی برای كودك ایفا می كند.

بنابراین گزارش، تغذیه كودك با شیر مادر در سال دوم زندگی، كودك را تا حدود بسیار زیادی از ابتلا به اسهال، ‌عفونت دستگاه تنفسی، عفونت گوش، عفونت دستگاه ادراری و امثال آن محافظت می كند این حفاظت در مقابل بیماری های غیر عفونی نظیر آسم، آلرژی،‌دیابت نوجوانی و بعضی از سرطان های دوران كودكی نیز وجود دارد.

بر اساس این گزارش، نقش بسیار ارزنده تغذیه با شیر مادر در امر تكامل عصبی و روانی كودك كه در سال اول زندگی آغاز شده بود با تداوم تغذیه با شیر مادر در سال دوم زندگی استمرار پیدا می كند. همچنین اغلب كودكان در ایام بیماری به ویژه در جریان اسهال، استفراغ و تب كم اشتها هستند ولی معمولا اشتهایشان نسبت به تغذیه با شیر مادر حفظ شده و یا حتی بیشتر می شود لذا این منبع مهم آب و غذا در ایام بیماری از شدت كاهش وزن آنان می كاهد و به بهبودشان كمك می كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha