سلامت نیوز: احتمال بروز سرطان پستان اولیه در میان زنان سیاه پوست بیشتر از زنان سفید پوست است و سرطان در این افراد نوع هجومی‌تری می‌یابد.

محققان آمریکایی دریافتند: احتمال ابتلا به سرطان پستان بویژه نوع ثانویه در زنان سیاه پوست در مقایسه با زنان سفیدپوست بیشتر است.

اصولا 4 درصد همه مبتلایان به سرطان پستان به سرطان پستان ثانویه نیز دچار می‌شوند، از این رو دکتر «مکتابی» از دانشگاه واشنگتن به همراه تیم تحقیقاتی خود خطر ابتلا به سرطان ثانویه را در مبتلایان به سرطان پستان بررسی کرده است.

این محققان تعداد زیادی از زنان سفید پوست و سیاه پوست مبتلا به سرطان پستان اولیه که در سنین بالای 19 سالگی به این بیماری دچار شده بودند و احتمال ابتلا به نوع ثانویه آن را نیز داشتند را مورد بررسی قرار دادند.

نتایج نشان دادند: 40.7 درصد از این بیماران سرطان پستان ثانویه را توسعه دادند که در این بین 4 درصد سهم پستان مخالف بود، به طور کلی مشخص شد احتمال بروز سرطان پستان ثانویه در پستان مخالف در بین زنان سیاه پوست بسیار بیشتر از سفیدپوستان است.

این محققان همچنین دریافتند: زمانی که سرطان در سنین بالا تشخیص داده می‌شود، احتمال تهاجمی‌تر شدن آن در زنان سفید پوست بیشتر است.

«مکتابی» می‌گوید: زمانی که سرطان زودهنگام و کمتر از 45 سالگی در زنان سیاه پوست اتفاق می‌افتد، هجومی‌تر رشد می‌کند که احتمال مرگ این افراد را نیز افزایش می‌دهد.

بر اساس این گزارش، احتمال بروز سرطان پستان اولیه در میان زنان سیاه پوست بیشتر از زنان سفید پوست است و سرطان در این افراد نوع هجومی‌تری می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha