سلامت نیوز: رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: سرمایه گذاری در زمینه سلامت از بهترین سرمایه گذاری ها برای رستوران داران است زیرا این سرمایه گذاری تقدیر نظام سلامت و توجه مردم را به همراه دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس کاظم ندافی در مراسم اهدای لوح دوستدار سلامت مشتری که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و صنف اتحادیه «صنف رستوران و سلف سرویس تهران» برگزار شد، اظهار داشت در کشور ما روز به روز به تنوع تعداد اماکن مواد غذایی اضافه می شود و در این راستا تنوع بسته بندی های مواد غذایی نیز افزایش می یابد که این مسئله باعث می‌شود تا نظارت وزارت بهداشت نیز بیشتر شود.

وی افزود در این راستا وظایف وزارت بهداشت در این حوزه در دو بخش غذا و دارو و معاونت بهداشت تقسیم می شود که یکی از برنامه هایی که ما قصد اجرای آن را داریم و از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز که در این راستا پیش قدم بوده است بهره برده ایم استفاده از سیستم مدرن به جای سیستم بازرسی قدیمی وزارت بهداشت است.

ندافی تصریح کرد: سیستم جدید بازرسی به صورت وب در دست اقدام است و می تواند تا یک میلیون مورد را نیز در خود بگنجاند که این سیستم در حال حاضر به صورت پایلوت آن را به صورت موبایل برای هتل ها جهت بازرسی بهداشتی آغاز کرده ایم.

رئیس مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت افزود: در این سیستم بازرسی همان آیین نامه صد گانه وزارت بهداشت توسط موبایل مورد بازرسی قرار می گیرد و در همان لحظه نیز در سایت وزارت بهداشت برای مشاهده افراد گنجانده می شود.

ندافی ادامه داد: در این سیستم نتایج بازرسی های بهداشتی در معرض دید مشتری قرار می‌گیرد و یک مشتری می‌تواند برای رفتن به یک رستوران جهت غذا خوردن در گام نخست وضعیت بازرسی بهداشتی آن رستوران را از طریق وب مشاهده کند.

وی اظهار داشت: این سیستم برای آن است که دریافته‌ایم که اعمال فشار و توقیف نمی‌تواند مثمرثمر واقع شود بلکه جلب همکاری رستوران ها و هتل ها بسیار می تواند در زمینه ارتقای وضعیت بهداشتی مواد غذایی مؤثر واقع شود.

ندافی ادامه داد: مردم می‌توانند در زمانی که به یک رستورانی به طور مثال در حدود شعاع یک کیلومتری منزل خود مراجعه کنند به سامانه وب ارزیابی بازرسی بهداشتی مراجعه کرده و وضعیت رستوران‌ها را بر حسب سوابق بهداشتی آن آگاهی یابند.

وی گفت: در این طرح در پایلوت نخست‌ هتل‌ها، اماکن و رستوران‌ها جای دارند و ما در بازرسی‌ها به برخی از معیارها از جمله زنجیره سرد بسیار توجه می‌کنیم زیرا از نکات بسیار مهم برای نگهداری مواد غذایی به حساب می‌آید.

ندافی تصریح کرد: ولی اگر مثلأ یک رستوران در یکی از معیارهای دیگر ضعیف باشد وزارت بهداشت در گام بعد مسئله آموزش چهره ‌به چهره را برای برطرف کردن این مشکل و با دادن مهلت به آنان اشکال را برطرف خواهد کرد و تمام این زمینه‌ها در سامانه جدید بازرسی بهداشتی وزارت بهداشت با استفاده از ابتکار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گنجانده می‌شود.

وی اظهار داشت: شما رستوران‌داران امروز مورد اعتماد نظام سلامت قرار گرفته‌اید و نظام سلامت شهر شما بر کار شما صحه گذاشته است و این اعتماد و سرمایه بسیار بزرگی است زیرا مردم بر حسب این اعتماد به سمت شما می‌آیند و شما نیز باید این اعتماد را در راستای ارائه خدمات به مردم ارتقا دهید.

ندافی ادامه داد: بنده در بازرسی‌های خود از رستوران‌های کشور از جمله رستوران‌های خراسان رضوی و هرمزگان مشاهده کردم این رستوران‌ها با معیارهای تکنولوژی رستوران‌داری مطابقت دارند و مباحث سلامت و بهداشت در این رستوران‌ها رعایت می‌شود حال سرمایه‌گذاری در زمینه سلامت همانطور که مورد تقدیر نظام سلامت قرار می‌‌گیرید مورد توجه مردم نیز خواهید شد.

وی خاطرنشان کرد: در سیستم جدید بازرسی بهداشتی با سروسامان دادن وضعیت غذایی امیدواریم این طرح (لوح دوستدار سلامت مشتری) نیز در دیگر شهرها گسترش و مردم از آن بهره‌مند شوند.

به گزارش فارس، در پایان مراسم اهدا لوح دوستدار سلامت مشتری؛ 5 رستوران برتر تهران به دریافت لوح‌های طلایی و برنزی دوستدار سلامت مشتری نائل شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha