رییس آموزش عالی هلال احمر ایران با اشاره به جان باختن ۳۰ هزار نفر در زمان وقوع زلزله بم گفت: هرساله در تصادفات جاده‌ای شاهد تلفاتی نزدیک به این آمار هستیم.

سلامت نیوز: رییس آموزش عالی هلال احمر ایران با اشاره به جان باختن ۳۰ هزار نفر در زمان وقوع زلزله بم گفت: هرساله در تصادفات جاده‌ای شاهد تلفاتی نزدیک به این آمار هستیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، غلامرضا پورحیدری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره فعالیت های موسسه آموزش عالی هلال احمر ایران و برنامه های هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی اظهار داشت: جمعیت هلال احمر با شعار جامعه ایمن و آرامش عمومی در راستای ایجاد ایمن سازی و کاهش اثرات بلایا فعالیت می کند.

وی با تشریح برنامه های جمعیت هلال احمر در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی تصریح کرد: امداد و نجات نوروزی برای خدمات رسانی به مردم، راهنمایی مسافران نوروزی و برنامه های آموزشی، توزیع سالنمامه با هدف آموزش برای پیشگیری از حوادث، روز و هفته هلال احمر برنامه ها به صورت دو هفته اجرا می شود، بخشی از این برنامه ها است.

رییس موسسه آموزش عالی هلال ایران با بیان اینکه فلسفه وجودی هلال احمر برای پیشگیری از کاهش اثرات بلایا و کمک به آسیب دیدگان است، گفت: برنامه دیگری که با استفاده از جوانان دانشجو و دانش آموزان با هدف پر کردن اوقات فراغت آنها در کنار خدمات هلال احمر اجرا می شود بحث های امدادی، نیکوکاری، کمک به محرومان در روستاهای دور افتاده است که این فعالیت‌ها با همکاری سازمان ها و مراجع مدیریت روستاها به صورت مستقیم یا غیر مستقیم انجام می شود.

وی با تشریح برنامه چهارم جمعیت هلال احمر در این هفته اظهار داشت: کاهش اثرات بلایای طبیعی برای پررنگ کردن فعالیت جمعیت هلال احمر و همچنین طرح امداد و نجات زمستانی که متصل به طرح امداد و نجات نوروزی از دیگر برنامه های جمعیت هلال احمر است.

پورحیدری با اشاره به جان باختن ۳۰ هزار نفر در زمان وقوع زلزله بم تصریح کرد: متأسفانه با توجه به آمار، هرساله در تصادفات جاده‌ای شاهد تلفاتی نزدیک به جان باختگان در زلزله بم هستیم و جمعیت هلال احمر با برگزاری برنامه «شب یاد زلزله» که دو سال است در 5دی در سراسر کشور برگزار می شود با حضور شاعران در سراسر کشور و ذکر خاطراتی حوادث را یادآوری می کنند و این برنامه در سال های آینده نیز برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه های هفته کاهش بلایای طبیعی که حدود 50 محور است، بیان کرد: برگزاری مانورهای مختلف امداد و نجات در کوهستان، ارتفاعات، جاده و دریا که باعث افزایش مهارت نیروها و توجه مردم به مسایل مربوط به حوادث می شود و همچنین مانور «ساعت صفر» که تیم های امداد و نجات در صورت اعلام حادثه در منطقه حاضر می شوند از برنامه های این هفته است.

 به گفته پورحیدری از دیگر برنامه های هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی، بر پایی نمایشگاه های مختلف از تجهیزات، امکانات، کارگاه های آموزشی و محل بازی برای کودکان با هدف و آموزش قبل، حین و بعد از حادثه در سراسر کشور و در تهران، شرکت کارکنان و امدادگران جوان در نماز جمعه به منظور کاهش اثرات بلایای طبیعی که در این برنامه مدیران مختلف جمعیت در قالب سخنان قبل از خطبه به این موضوعات می پردازند، اجرای آموزش عمومی و اختصاصی که شامل ارسال پیامک، حضور در رسانه های مختلف، نصب پوستر در سطح جامعه و توزیع کتابچه است.

وی از برگزاری کارگاه آموزشی در این راستا برای مدیران در ابتدای هفته آینده خبر داد و گفت: برنامه های اختصاصی برای مدیران جامعه با عنوان کلی مدیریت بحران و اسکان اضطراری در سراسر کشور برگزار می شود.

پورحیدری از حضور مدیران ارشد هلال احمر در سراسر کشور خبر داد و گفت: همچنین برنامه های امدادی و حمایتی جمعیت هلال احمر شامل بازدید از خانه سالمندان، ملاقات با جانبازان ، اعزام کاروان های نیکوکاری در روستاها، اهدای خون در این هفته اجرا خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha