سلامت نیوز: آغوش گرفتن نوزادان نقش موثری در آرامش و تامین نیازهای روحی و روانی وی دارد .

به گزارش سلامت نیوز، دکتر هادی امیریان عضو مرکز تحقیقات نوزادان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که برخی از نوزادان در سه ماهه نخست زندگی بی تابی و گریه های بی دلیل زیادی دارند و این امر موجب مستاصل شدن و ناراحتی والدین می شود، اظهار داشت: بر اساس تحقیقات انجام شده در آغوش گرفتن، نقش موثری در رفع بی تابی،  آرامش، شکل گیری شخصیت و تامین نیازهای روحی و روانی نوزاد دارد.

استاد گروه نوزادان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به این که در آغوش نگرفتن نوزادان به علت این که عادت می کنند و یا در اصطلاح عامیانه (بغلی می شوند ) به هیچ عنوان پایه علمی ندارد، خاطر نشان کرد: گریه  و بی تابی  نوزادان معمولا تا 60 درصد موارد بعد از سه ماه اول و در 90 درصد موارد در ماه چهارم از بین خواهد رفت و نیازی به مداخلات درمانی و دارویی ندارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در آغوش گرفتن نوزاد، تماس چشم به چشم و بدن با بدن را راهكار ساكت كردن این نوزادان دانست و افزود: تغذیه با شیر مادر، پاسخ سریع به پیام كودك، بازی كردن و لالایی خواندن نقش مهمی در قطع گریه كودك دارد.

وی با اشاره به این که والدین به ویژه پدران و مادرانی که برای نخستین بار دارای فرزند شده اند از گریه های نوزاد خود دچار نگرانی شده و به طور مرتب به پرشکان متخصص مراجعه و یا از داروهای مختلف از جمله دی سیکلومین و گریپ میچر استفاده می کنند، تاکید کرد: این داروها در آرامش نوزاد هیچ تاثیری نداشته و برخی از آنها به دلیل داشتن برخی مواد برای شیرخوار مضر نیز هستند.

عضو مرکز تحقیقات نوزادان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، قنداق كردن نوزاد را نیز كه در قدیم مرسوم بوده است یكی دیگر از روش های آرام كردن شیرخوارانی كه زیاد گریه می كنند، ذكر كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha