سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۱
کد خبر: 34732
سلامت نیوز: معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی خبر داد: با توجه به رفع خطر بیماری وبا از امروز(سه‌شنبه) سبزیجات و سالاد دوباره در رستوران‌ها عرضه می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر احمدرضا فرسار در مراسم اهدای لوح دوستدار سلامت مشتری با اعلام این خبر تاكید كرد: عدم استفاده از سبزیجات خام در رستوران‌ها در كنترل وبا بسیار كارگشا بود.

وی با اشاره به اهدای لوح به رستوران‌ها اظهار كرد: گرفتن لوح به این معنا نیست كه رستورانهای صاحب لوح با خیالی آسوده به عرضه مواد غذایی بپردازند بلكه نظارت بر این نوع رستوران‌ها بیشتر و دقیق‌تر می‌شود و اگر رستورانی تخلف كند لوح از او گرفته می‌شود.

فرسار افزود: مدت اعتبار لوح‌های اهدا شده شش ماه است و امیدواریم رستوران‌های صاحب لوح به گونه‌ای عمل كنند كه پس از شش ماه درجه لوح آنها ارتقا پیدا كند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه شهید بهشتی در ادامه اظهار كرد: جمع امتیازات در نظر گرفته شده برای اهدای لوح 238 امتیاز است كه اگر رستورانی موفق به كسب 90 درصد از امتیازات شد صاحب لوح طلایی شده است و با 80 درصد امتیاز، لوح نقره‌ای و با 70 درصد امتیاز لوح برنزی به دست آورده است البته رستوران‌هایی كه علاوه بر رعایت بهداشت محیط و مشتری مداری به ارتقای غذا خود توجه كرده‌اند و به عنوان نمونه میزان نمك مصرفی خود در غذا را مشخص كرده و در فهرست غذاهای خود غذاهای رژیمی برای بیمارانی مانند دیابتی‌ها را گنجانده‌اند به لوح آنها درجه ممتاز اضافه شده است.

فرسار در پایان تاكید كرد: در آینده به سراغ حرفه‌های دیگر مربوط به عرضه مواد غذایی می‌رویم. بدین ترتیب در مرحله بعد نظارت بر روی قنادی‌ها و سپس  نانوایی‌ها صورت می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha