سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۱
کد خبر: 34740

آب بنوشید تا پوستی سالم و زیبا داشته باشید. وقتی بدن با كم‌آبی روبه‌روست، خطوط نازك روی پوست و چین و چروك‌ها عمیق‌تر می‌شود و در نتیجه بیشتر از قبل مشخص است.

سلامت نیوز: آب بنوشید تا پوستی سالم و زیبا داشته باشید. وقتی بدن با كم‌آبی روبه‌روست، خطوط نازك روی پوست و چین و چروك‌ها عمیق‌تر می‌شود و در نتیجه بیشتر از قبل مشخص است.

«نوشیدن روزی 8 لیوان آب برای حفظ سلامت بدن ضروری است!» حتما شما هم بارها این جمله را شنیده‌اید، اما با وجود این هنوز هم خیلی از افراد توجهی به مصرف مقدار كافی آب ندارند.

به همین دلیل هم مشكلات زیادی، از ایجاد چین و چروك‌های پوستی گرفته تا بروز یبوست و سنگ كلیه آنها را تهدید می‌كند. البته متخصصان عقیده دارند مصرف روزی 8 لیوان آب قانونی كلی برای همه افراد نیست و میزان دقیق آن به سن فرد، سلامت او و محل زندگی‌اش ارتباط دارد.

طبق نظر آنها چنانچه فردی ورزشكار باشد یا در مكانی كار و زندگی كند كه هوا گرم است، باید مقدار بیشتری آب بنوشد. در مقابل افرادی كه علاوه بر آب از نوشیدنی‌های دیگر استفاده می‌كنند، می‌توانند این میزان را كاهش دهند.

اما در هر صورت با توجه به فواید مصرف مقدار كافی آب، باید طوری عمل كنیم كه بدن هیچ‌وقت با كم‌آبی روبه‌رو نشود.

خواص آب

ـ آب بنوشید تا لاغرتر بمانید. اگر شما هم به دنبال راهی هستید كه بتوانید راحت‌تر وزنتان را كاهش دهید، بهتر است نوشیدن مقدار كافی آب در طول روز را نیز تجربه كنید. نوشیدن آب باعث می‌شود كمتر احساس گرسنگی كنید و همچنین با تنظیم سوخت و ساز بدن به كاهش وزنتان كمك می‌كند. بنابراین به جای استفاده از نوشیدنی‌های شیرین و سرشار از
كالری، سعی كنید بیشتر آب خالص بنوشید.

ـ آب بنوشید تا انرژی داشته باشید. اگر خسته و بی‌حوصله هستید، یك لیوان آب بنوشید تا حالتان بهتر شود. خستگی یكی از نشانه‌های كم‌آبی بدن است كه براحتی می‌توانید با نوشیدن آب، آن را برطرف كنید. علاوه بر این، آب كمك می‌كند خون اكسیژن و سایر مواد مغذی ضروری را به سلول‌ها برساند. بنابراین اگر به مقدار كافی آب بنوشید، دیگر نیازی نیست قلب بسختی كار كند تا خون به سرتاسر بدن برسد.

آب استرس را كم می كند

ـ آب بنوشید تا استرس كمتری داشته باشید. 70 تا 80 درصد بافت مغز از آب تشكیل شده است. بنابراین كاملا طبیعی است در شرایط كم‌آبی، جسم و ذهن با تنش و استرس روبه‌رو شوند، اما برای این‌كه سطح استرس خود را كنترل كنید همیشه یك لیوان آب در دسترس داشته باشید. حواستان باشد زمانی كه احساس تشنگی می‌كنید، بدنتان از قبل باكم‌آبی روبه‌رو شده است و نباید برای نوشیدن آب منتظر حس تشنگی بمانید.

ـ آب بنوشید تا عضلات بهتری داشته باشید. نوشیدن آب ازگرفتگی عضلات پیشگیری می‌كند و باعث می‌شود مفاصل در وضعیت بهتری قرار گیرند. به همین دلیل زمانی كه بدن با كم‌آبی روبه‌رو نیست و فرد به مقدار كافی آب نوشیده است می‌تواند بهتر، قوی‌تر و برای مدتی طولانی‌تر ورزش كند.

تاثیر آب بر زیبایی پوست

ـ آب بنوشید تا پوستی سالم و زیبا داشته باشید. وقتی بدن با كم‌آبی روبه‌روست، خطوط نازك روی پوست و چین و چروك‌ها عمیق‌تر می‌شود و در نتیجه بیشتر از قبل مشخص است. به‌همین دلیل متخصصان مصرف آب را به عنوان كرمی طبیعی برای سلامت پوست توصیه می‌كنند. نوشیدن آب باعث می‌شود پوست‌تان سالم‌تر، جوان‌تر و شاداب‌تر به نظر برسد و با بهبود گردش خون به شفافیت و درخشان‌شدن آن نیز كمك می‌كند.

ـ آب بنوشید تا از یبوست پیشگیری كنید. برای پیشگیری از بروز یبوست و عوارض آن، همان قدر كه مصرف مواد غذایی حاوی فیبر توصیه می‌شود، نوشیدن آب هم موثر و ضروری است. زمانی كه بدن با كم‌آبی روبه‌رو باشد، تمام آب موجود را جذب می‌كند و در نتیجه روده خشك می‌ماند كه این مساله باعث بروز علائم یبوست می‌شود. ـ آب بنوشید تا خطر بروز سنگ كلیه كاهش یابد.‌ امروزه چون مردم ـ ازجمله كودكان ـ بسیار كم‌آب می‌نوشند، تعداد افراد مبتلا به سنگ كلیه در حال افزایش است. در حالی كه می‌توان با مصرف مقدار كافی آب، احتمال بروز این مشكل را به حداقل رساند. بنابراین با توجه به تمام فوایدی كه درباره مصرف مقدار كافی آب گفته می‌شود، بهتر است سعی كنید همیشه یك لیوان آب در دسترس داشته باشید و مرتب از آن بنوشید.

منبع: جام جم آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha