سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۱
کد خبر: 34747
سلامت نیوز: کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ از آغاز عملیات جدید توزیع غذا در سومالی خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس به نقل از کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ، این کمیته با هدف کمک‌رسانی به حدود 1/1 میلیون نفر از کسانی که در مناطق جنوبی و مرکزی سومالی بیشترین صدمه را از خشکسالی و جنگ دیده‌اند، عملیات توزیع غذا را بین آنان آغاز کرد و در نخستین مرحله‌ توزیع که در حال حاضر در منطقه‌ گدو در جریان است که در این راستا 72 هزار نفر مقادیر کافی غلات، روغن و برنج را برای برآورده کردن نیازهای یک ماهه‌ خود دریافت می‌کنند که چندین مرحله‌ دیگر توزیع هم قرار است تا دسامبر انجام شود.
 
در حالی که توزیع غذا برای پاسخگویی به نیازهای فوری این افراد ضروری است، کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ همچنین قصد دارد در میان ‌مدت به جمعیت صدمه دیده امکانات لازم برای گذران زندگی خود را هم بدهد. در نتیجه سازمان بر آن است تا پیش از فصل کاشت، بذر و کود لازم برای 240هزار کشاورز را تأمین کند که بلال، ذرت خوشه‌ای و کنجد باید تا شروع سال 2012 میلادی آماده برداشت باشند و این عملیات توسط کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ و با حمایت داوطلبان جمعیت هلال احمر سومالی در حال اجراست.
 
اتاویو ساردو، یکی از کارشناسان کشاورزی کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در این باره می‌گوید: پیش‌بینی‌های مربوط به فصل بارندگی نویدبخش هستند. گرچه فقط 30 درصد از تولید سالانه‌ غذا در فصل بارندگی تأمین می‌شود، اگر برداشت خوبی داشته باشیم به سومالی کمک خواهد شد تا پیامدهای ویرانگر خشکسالی را پشت‌سر گذارد.

کشاورزان سومالیایی می‌دانند چگونه غذای خود را تولید کنند و تنها کاری که ما باید بکنیم این است که وسائل لازم را در اختیار آنان قرار دهیم. پشتیبانی از پروژه‌های معیشتی پایدار، بهترین راه برای مبارزه با فقدان امنیت غذایی در سومالی است.
 
خشکسالی شدیدی که از اکتبر 2010 شروع شد، شرایط انسانی سومالی را که خود به دلیل بیش از 20 سال درگیری مسلحانه وخیم بود، وخیم‌تر هم کرده است. در نتیجه، عدم امنیت غذایی ماه‌هاست که تشدید شده است، علاوه بر این عملیات توزیع، کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ از 39 درمانگاه، 27 مرکز تغذیه برای مداوای سرپایی بیماران و 12 درمانگاه سیار در جنوب و مرکز سومالی حمایت می‌کند، که همگی توسط جمعیت هلال احمر سومالی اداره می‌شوند.

هم‌اکنون بیش از 10هزار کودک در تأسیسات تحت حمایت کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ مداوا می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha