سلامت نیوز: یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: اطلاع رسانی و جلب مشاركت مردم در نظام سلامت یک اصل اساسی است.

به گزارش سلامت نیوز دكتر شهرزاد بر اهمیت تنظیم مطالبات مردم در بخش درمان تاكید كرد و گفت: پیشبرد نظام ارجاع كه از برنامه دوم توسعه مطرح بوده مستلزم تغییر ساختارها و سیستم ها و همچنین جلب مشاركت مردم است.

وی افزود: اطلاع رسانی موثر به مردم، نقش بسزایی در پذیرش اقدامات جدید توسط جامعه ایفاء می كند.

دكتر شهرزاد با اشاره به تبعات مثبت تمام وقت شدن اساتید پزشكی گفت: به انجام رساندن كارهای بزرگ توسط مسئولینی كه در بخش های مختلف مشغول فعالیتند عملاً مقدور نیست.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: قانون تمام وقت شدن اعضاء هیئت علمی كه از شخص وزیر بهداشت تا دیگر سطوح وزارت بهداشت و سازمان های تابعه در حال اجراء است، منجر به تسریع انجام امور مهم و بزرگ در حوزه سلامت می شود.

وی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی به مردم در خصوص اقتصاد سلامت (Health Economy) گفت: تنظیم و منطقی كردن مطالبات مردم در بخش درمان موضوعی است كه در صورت عدم توجه منجر به ایجاد مشكل خواهد شد.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: در كمیسیون های بهداشت و همچنین برنامه و بودجه تلاش می كنیم كه از لحاظ سرانه درمان گام های منطقی برداریم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود عدم تناسب در تركیب نیروهای درمانی را از دیگر مشكلات حوزه سلامت دانست و گفت: برای تنظیم نسبت نیروهای درمانی در حوزه سلامت تلاش می كنیم.

دكتر شهرزاد با بیان آن كه جلب مشاركت مردم یكی از درس های مهم انقلاب اسلامی است گفت: انتظارات مردم از ما بسیار فراتر از امكاناتی است كه در اختیار داریم و بایستی در جهت تحقق این انتظارات تلاش كنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha