سلامت نیوز: رییس اورژانس كشور اعلام كرد: براساس بخشنامه جدیدی كه به زودی به دانشگاه های علوم پزشكی كشور ابلاغ می شود، متخصصان و اعضای هیات علمی رشته های مختلف پزشكی در اورژانس های كشور مستقر می شوند.

غلامرضا معصومی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این متخصصان مقیم در بیمارستان هایی كه ماهانه بیش از 30 هزار نفر مراجعه كننده دارند، مستقر خواهند شد.

وی اظهار داشت: با اجرای طرح استقرار متخصصان رشته های مختلف پزشكی در اورژانس ها، امید می رود هم میهنان هنگام حضور در بیمارستان ها، سریع تر و تخصصی تر تعیین تكلیف شوند و خدمات درمانی خود را دریافت كنند.

رییس مركز مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشكی ارتقای عملكرد اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشكی را از دیگر اهداف این طرح برشمرد و خاطرنشان كرد طبق این برنامه، دستیاران تخصصی و فوق تخصصی برای ارتقای علمی باید در اورژانس بیمارستان ها حضور یابند و بیماران را معاینه كنند.

معصومی با تاكید بر اینكه اجرای این طرح -حضور متخصصان در اورژانس ها -مشمول همه متخصصان رشته های مختلف پزشكی می شود، گفت: این طرح از امسال اجرایی می شود.

وی تاكید كرد: امسال نیز به دلیل اینكه اورژانس های بیمارستانی در اولویت برنامه ها قرار دارند، تمام توان مركز مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی وزارت بهداشت بر این موضوع متمركز شده است.

رییس مركز مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی وزارت بهداشت یادآور شد: سال گذشته ، تقریبا هیچگونه مستند و كار مشخص و طبقه بندی شده در زمینه اورژانس بیمارستانی وجود نداشت؛ بنابراین از سال گذشته، تدوین سند ارتقای اورژانس بیمارستان ها آغاز شد.

معصومی افزود: براساس این سند، استانداردهای فضای فیزیكی، تجهیزات و دارو، وضعیت پرسنلی، تخت و حتی متخصصان مختلفی كه باید در اورژانس ها فعال باشند، تدوین شده است.

به گفته وی، تمام این استانداردها بصورت بخشنامه به دانشگاه های علوم پزشكی ابلاغ شده یا در حال ابلاغ است.

رییس مركز مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی وزارت بهداشت با یادآوری ابلاغیه وزیر بهداشت از ابتدای مردادماه جاری مبنی بر تشكیل گروه بازرسی ویژه از اورژانس های كشور به ویژه در شهر تهران خاطرنشان كرد از ابتدای امسال، نظارت بر اورژانس های كشور شدت یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha