سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۹
کد خبر: 34760
سلامت نیوز: رئیس سومین کنگره درمان چاقی در ایران گفت: حدود 15 درصد کودکان کشور دچار چاقی هستند که باعث بروز عوارض قلبی و عروقی و دیابت در سنین پایین خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر فریدون عزیزی افزود: چاقی به عنوان مهمترین مسایل بهداشتی درمانی قرن در اکثر کشورهای جهان تلقی می شود و سازمانهای جهانی که مسایل بهداشتی را تحت نظر دارند چاقی را به عنوان مشکل اصلی بروز بیماریهای غیر واگیر از جمله بیماریهای قلبی، دیابت و سرطان در قرن 21 قلمداد می کنند.

وی گفت: شیوع چاقی در 50 سال گذشته از 10 درصد به حدود 70 درصد رسیده است به طوریکه اضافه وزن و چاقی در گذشته مخصوص کشورهای پیشرفته بود ولی در دهه گذشته به علت مشکلات تغذیه ای در کشورهای در حال توسعه از جمله ایران نیز دیده شده است.

رئیس سومین کنگره چاقی ودرمان چاقی در ایران ادامه داد: در دهه اخیر افزایش عوارض ناشی از چاقی مانند بیماریهای قلبی و عروقی، دیابت، آرتروز، سرطانها و بیماریهای کیسه صفرا به شدت رو به افزایش است و مهمترین مشکلی که در آینده در زمینه چاقی مورد نظر است، افزایش چاقی در کودکان است.

عزیزی تصریح کرد: در کشورهای پیشرفته حدود 30 درصد از کودکان و نوجوانان دنیا و در ایران حدود 15 درصد دچار چاقی هستند که شیوع چاقی در این سنین باعث بروز عوارض قلبی و عروقی و دیابت در سنین پایین خواهد شد.

وی تاکید کرد: به طوریکه امروزه دیابت نوع 2 که در گذشته مخصوص افراد بزرگسال بود در اطفال و نوجوانان نیز دیده می شود.

عزیزی گفت: پیش بینی شده که اضافه وزن و چاقی تا 30 سال آینده در افراد 20 تا 30 سال باعث افزایش بیماریهای قلبی و عروقی می شود.

رئیس سومین کنگره چاقی ودرمان چاقی ادامه داد: در این کنگره سمپوزیومهایی در زمینه آموزش و پیشگیری از چاقی در کودکان و نوجوانان، تغذیه و چاقی، جراحی، دارو درمانی و روشهای مختلف مراقبت از چاقی، مدیریت استرس، رژیم درمانی و فعالیت بدنی تدارک دیده شده است.

سومین کنگره پیشگیری و درمان چاقی به همت انجمن پیشگیری و درمان چاقی در ایران طی روزهای 24 تا 27 آبان امسال در مرکز همایشهای بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت اینترنتی www.iranobesity2011.com مراجعه نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha