عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان این‌که آلودگی امروز هوای تهران و بسیاری از شهرهای بزرگ هدیه خودروسازان و پالایشگاه‌ها به مردم است، گفت: کیفیت پایین بنزین تولید داخل و تولید خودروهای داخلی نقش چشمگیری در آلودگی امروز هوای کشور دارند.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان این‌که آلودگی امروز هوای تهران و بسیاری از شهرهای بزرگ هدیه خودروسازان و پالایشگاه‌ها به مردم است، گفت: کیفیت پایین بنزین تولید داخل و تولید خودروهای داخلی نقش چشمگیری در آلودگی امروز هوای کشور دارند.

جهانبخش امینی در گفت‌وگو با خانه ملت گفت: کیفیت بنزین داخل به علت اکتان (درجه آرام‌سوزی) پایین، کیفیت مطلوبی ندارد و این عامل نقش مهمی در آلودگی هوای امروز تهران و بسیاری از شهرهای بزرگ کشور داشته است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه واردات بنزین با اکتان بالا و مخلوط کردن این بنزین با بنزین تولید داخل، تغییراتی در محصول تولیدی ایجاد می‌کند، ولی باز هم این محصول با آنچه که در بازارهای بین‌المللی وجود دارد، متفاوت است.

وی با بیان این‌که با استاندارهای روز دنیا و اروپا فاصله زیادی داریم، گفت: اگرچه بنزین تولید داخل با بنزین تولید شده در کشورهای اروپایی فاصله بسیار دارد، ولی نباید همه مشکلات آلودگی هوا را به این موضوع ربط داد.

امینی تأکید کرد: بخش چشمگیری از آلودگی هوا نیز به تولیدات کارخانه‌های خودروسازی کشور مربوط می‌شود، زیرا این کارخانه‌ها در طول این چند سال هنوز خودروهایی با مصرف بالا و بی‌کیفیت تولید می‌کنند.

وی با بیان اینکه هنوز خودروهای موجود در ایران میزان مصرف بسیار بالایی دارند، گفت : مصرف بالای سوخت و احتراق ناقص در بسیاری از ماشین‌های فرسوده در داخل ایران و همچنین خودروهایی که در برخی از کارخانه‌ها تولید می‌شود وضعیت آلودگی هوا را به وضعیت امروز رسانده است.

نماینده مردم کرمانشاه تصریح کرد: اگرچه مسئولان مدعی تولید خودروهای با کیفیت هستند ولی واقعیت‌های امروز و شدت آلودگی‌ها این ادعاها را نقض می‌کند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس هشتم تأکید کرد: اگر بنزین تولید داخل و خودروهای داخلی کیفیت مناسب و در حد استاندارهای جهانی را داشتند، آلودگی هوا وضعیت امروز را نداشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha