سلامت نیوز: رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر خطاب به زائران حج تمتع و خانواده های آنها گفت: تا امروز هیچ موردی درباره شیوع بیماری واگیردار و یا اپیدمی خاصی در عربستان گزارش نشده و جای هیچگونه نگرانی نیست.

سید علی ریاض در گفتگو با مهر با بیان اینکه تا امروزهیچ موردی از بیماری واگیردار در عربستان گزارش نشده است گفت: خانواده زائران با خیال راحت و اطمینان خاطر زائرخود را راهی سرزمین وحی کنند.

وی افزود: درسالهای گذشته با مشکلاتی ازجمله شایع شدن برخی بیماریها مانند آنفلوانزا مواجه بودیم که امسال با برنامه هایی که در بحث پزشکی پیش بینی شده تا امروز هیچ موردی گزارش نشده است.
به گفته ریاض، با توجه به اینکه امسال تعداد زیادی از زائران بالای 80 سال هستند، برنامه های ویژه ای ازسوی مرکز پزشکی در مکه و مدینه تدارک دیده شده است که از آن جمله می توان به راه اندازی دو مرکز مجهز دیالیز درعربستان در کنار بیمارستانهای ایران و توجیه پزشکان کاروانها درباره شرایط زائران مسن اشاره کرد.
 
بنابراظهارت رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت امسال از 97 هزار زائری که از نظر پزشکی تایید شدند، دو هزار و 700 زائر باید با همراه اعزام شوند تا در مناسک حج مشکلی نداشته باشند.
 
نماینده رئیس جمهور درهلال احمر گفت: اول احرازاستطاعت، دوم استطات نداشتن و در نهایت اعزام با همراه سه موضوع کلیدی در بحث پزشکی زائران در حج تمتع امسال بود که علاوه بر این امسال انتشار و توزیع ویژه نامه‌های پزشکی و سلامت در بین زائران که برای نخستین بارانجام می‌شود، در صورت خواندن و عمل کردن به آن، تاثیر بسزایی ‌در سلامت زائران دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha